ZyNTeX Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 (endret) Det er ingen her som kan komme å si hvor du skal bestille trimkam fra, men vi er flere som anbefaler Velox Motor, da dem virkelig veit hva dem driver med, gode priser og har en utrolig bra service. Jeg anbefaler i hvertfall Velox Motor. Har gjort det til en del andre også, utenom bilforumet og det resulterte i at en god kompis av meg nå bygger Passat VR6 med den råeste toppen Velox kan levere, sammen med spjeldhusoppsett til 24k eks.mva. Her prater vi på komplett motorbygg til fort 100k med alt du trenger for å få motoren til å gå skikkelig! Om du kan stole på at kammene du har sett på ellers er 272 grader er nok relativt ja, men det er jo mer som også spiller inn. Hvor mye hester kan dem produsere tro? Jeg velger i hvertfall Velox og det er det utrolig mange andre her inne som også gjør ;) Velox sine kammer har blitt testet og det ligger en tråd her om dette, om jeg ikke husker helt feil. Kanskje Quattro73 kan dra den frem? Jeg sitter med mobilen på jobb, så jeg har ikke tid til å lete etter den nå desverre. Endret Februar 20, 2013 av ZyNTeX Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet September 23, 2013 Rapporter Share Skrevet September 23, 2013 Fantastisk inspirerende tråd, må si du er dyktig Quattro73, dette er bare å ta av seg hatten for:) Gleder med til fortsettelsen og sluttresultatet:) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2014 Snart ett år siden siste post ble lagt inn Quattro73. Hva skjer videre med bilen? Har du fått noen gode tall å vise frem til oss ennå? Ønsker gjerne også en film for å se og høre hvordan motoren og bilen oppfører seg etter veien :) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2014 Bilen er i daglig bruk og går som et skudd :) Om det skjer noe videre vet jeg ikke, ingen eksakte planer, har lyst på nytt innsug for å få enda bedre (og lik) flow. Dette må i såfall lages da slikt ikke eksisterer. Finnes jo innsug for separate spjeldhus, men var ikke tanken å ta dette økonomiprosjektet så langt. Har ingen bremsepapirer siden bilen aldri har vært på Dynapac, delvis fordi jeg er meget fornøyd med hvordan den går, og bremsepapirer ikke er videre viktig - for meg. Hele intensjonen med prosjektet var moment, ikke toppeffekt, derfor har jeg fortsatt en meget snill kam montert ;) Å tape bunndrag for høyere toppeffekt er for meg totalt uaktuelt :) Film langs vei har jeg ikke, hadde uansett ikke fått med den nydelige lyden på film, må oppleves :D Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2014 Kommer du oppover til Gjøvik en tur da heller, for at jeg skal få oppleve lyden? :P Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Juli 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2014 ET kjapt spm her angående MS oppsettet ditt. hvor skaffet du de orginale kontatene?loddet fra et orginalt ledningsnett eller kjøpte dem nye? Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2014 Kommer du oppover til Gjøvik en tur da heller, for at jeg skal få oppleve lyden? :P Står ikke på 'to do' listen - enda hvertfall ;) ZyNTeX reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2014 ET kjapt spm her angående MS oppsettet ditt. hvor skaffet du de orginale kontatene?loddet fra et orginalt ledningsnett eller kjøpte dem nye? Der det er EV1-plugger har jeg loddet på nye plugger, men der det er mer spesielle plugger, som hallgiver og sluttrinn til coil, der har jeg klippet fra en bil på skroten og loddet det på. Kjøpte EV1-plugger (og EV6 til dysene) i løsvekt av Velox Motor. Passelat35i reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arff Skrevet August 11, 2014 Rapporter Share Skrevet August 11, 2014 Det her ser gøy ut! Har lest gjennom hele tråden, og spør for sikkerhets skyld: Jeg skal bytte ventilløftere og tenker å skifte kam i samme slengen (når jeg først er oppi der og roter). Hvordan påvirkes bensinforbruket ved bytte til tilsvarende trimkam? Noe mer man bør gjøre enn å bytte selve kammen? Jeg vil ha en bil som går rimelig. Min Audi 100 er en familiebil, tross alt =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet August 11, 2014 Rapporter Share Skrevet August 11, 2014 Det her ser gøy ut! Har lest gjennom hele tråden, og spør for sikkerhets skyld: Jeg skal bytte ventilløftere og tenker å skifte kam i samme slengen (når jeg først er oppi der og roter). Hvordan påvirkes bensinforbruket ved bytte til tilsvarende trimkam? Noe mer man bør gjøre enn å bytte selve kammen? Jeg vil ha en bil som går rimelig. Min Audi 100 er en familiebil, tross alt =) Du vil ikke merke noe særlig negativ virkning ved å montere trimkam. Bilen blir sterkere og bedre å kjøre, samt at den får ett bedre liv enn det er i den i dag. Når du først har tatt av registerreima så kan jo denne og vannpumpe byttes samtidig, hvis dette ikke er gjort ganske nylig? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2014 Jeg har en kam med durasjon på 272 grader i min, med 110 graders lobeseparasjon, denne er Velox utsolgt for. Dersom bensinøkonomi er viktig bør durasjon være maks 272 og separasjon minimum 110. Du har da to valg; 268 graders kam med 110 graders separasjon, eller 270 graders kam med 112 graders separasjon. Begge disse vil gjøre samme nytten i din bil. Bensinforbruket vil bli nokså uendret, MEN, når motoren etterpå er mye mer arbeidsvillig over 3000 omdr så har man gjerne en tendens til å oftere havne på høyere turtall - med dertil mer gasspådrag, for å nyte både den nye lyden og det nye draget i motoren Og når man pisker motoren mer enn før, da vil også bensinforbruket gå opp, om du skjønner. Men om du (klarer å ha) samme kjørestil som før så vil du merke liten forskjell, helt til du gir på Som ZyNTeX sier, dersom det er en stund siden registerreim, strammehjul og vannpumpe er sikftet så passer det bra å ta dette i samme slengen, men du trenger ikke. Å skifte kam og løftere er nokså fort gjort, må bare av med øvre del av innsuget, toppdekselet og autostrammeren til multireima. Hvordan kammen byttes har jeg skrevet litt om i tråden http://www.bilforumet.no/topic/217065-guide-montering-av-trimkam-8v10v/ Med ny kam og/eller løftere så må turtallet aldri under 2000 omdr den første halvtimen! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.