Quattro73 Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Hei. Har enda ikke tatt målinger av dette grunnet en hel del andre ting på agendaen. Kontra original så er det mer moment (og effekt) over hele registeret. En slik modifisering vil merkes stort i en 80 da den har en del mindre kilo å dra på kontra en 100 C4 ;) Toppen jeg har montert flower til ~227 hk NA. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2011 Heisan, vurderer meget sterkt samme toppen selv... Har du fått gjort noen måling enda? Hvordan er motoren nå kontra original? Har en 80 B4 2.3 Q med NG motoren. Heisann. Jeg har akkurat samme bil som deg med sugetrimmet NG motor. Dette også fra samme firma som Quattro73 sine deler (Velox Motor.) Jeg har greit nok ikke fått prøvd ut bilen min ennå, da jeg driver å pusler med en del småting med den, men kan fortelle som så at du kommer til å merke bra forskjell, selv om du f.eks kjører med originalt sprut, noe som gir seg på ca 180hk. Kan si det slik at man burde merke stor forskjell med 47hk mer til rådighet, selv om A80Q er tung nok som den er ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andvs Skrevet Juli 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2011 Må si det virker mer og mer fristende... Litt artig med sugetrim. Har inntrykk av at alle skal ha turbo på fem'erne sine... @zyntex: Har du datasprut på din? I tilfelle hvilken type? Har lurt på dette også en stund, men klarer ikke bestemme meg om jeg skal gå for MS eller 034 sin løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2011 Må si det virker mer og mer fristende... Litt artig med sugetrim. Har inntrykk av at alle skal ha turbo på fem'erne sine... @zyntex: Har du datasprut på din? I tilfelle hvilken type? Har lurt på dette også en stund, men klarer ikke bestemme meg om jeg skal gå for MS eller 034 sin løsning. Sugetrim er kjempemorro! Skal du ha turbo på NG motoren så må du fort bytte stempler. De klarer ikke noe sørlig mer enn 180hk pga trykket, mens med sugemotor så kan du dra ut hester i fleng. Er litt usikker, men mener Velox Motor nevnte tett oppunder 500 sugehester på original bunndel om jeg ikke husker feil. Kanskje Quattro73 kan bekrefte/avkrefte dette for oss? Grunnen til turbo er jo veldig enkel å forstå. Billigere å få hk med turbo når vi prater på over 180hk+ med turbo enn sugetrim. Alt kommer ann på hva du klarer å gjøre selv og hvilke deler du har/kan få tak i. Jeg har ikke datasprut enda, noe som iriiterer meg skikkelig. Kjører på originalt sprut nå, så har vel tett oppunder 180 reelle hester nå, mens jeg har potensiale for litt under 220hk. Vurderte selv 034 sitt sprut til min også, men har kommet frem til at jeg kjøper MS via Velox Motor. Totalt 7700,- ferdig loddet sammen så du trenger kun å koble det opp. Da er også sprutet sjekket på forhold, så du vet at alt er i orden. I prisen følger også TPS ventil og andre følere du trenger til din motor. Dette er pris for komplett kit. Velox Motor ordner dette, så du trenger bare å koble det til med ledninger og reise til noen som kjenner MS sprutet godt for mapping. Velox anbefaler Håland tuning (http://www.halandtuning.no/) for mapping av MS, da dem selv bruker dette firmaet og dem kjenner MS kjempegodt. Da får du også best utbytte av ditt sprut, når man først legger såpass med penger i det ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 (endret) Har forlengst konkludert med at bilens originale bensinsystem (KE3-Jet) ikke klarer å mate den mengden bensin som motoren nå trenger. Har derfor fått tak i fuelrail, som med et hjemmelagd adapter, vil passe rett på innsuget, samt nye (store nok) dyser. Lager i samme slengen et adapter til nytt gasspjeld, en anelse større enn det originale ;) Gasspjeldet er fra en 4.8 Mustang og skal monteres på det originale plenumet. Nytt datasprut er også under bygging. Endret Desember 10, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andvs Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Blir spennende å se resultater her... Noen formening om hva det vil koste å bygge om til EFI? Hvor fikk du tak i fuelrailen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 (endret) Bruker Megasquirt II m/msextra, noe som er et fullt oppegående sprut til under 5k. Bare dysene kommer i tillegg, omtrent samme size som RS2-dyser i mitt oppsett. Fuelrailen er fra en T4. Edit. Endte opp med EV6-dyser, 360cc @ 4 bar, jeg kjører de på 3 bar. Endret Januar 19, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 (endret) Adapter mellom plenum og spjeldhus ferdig. Endret Desember 10, 2011 av Quattro73 Tomas666 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2011 (endret) Det går på fram, bare veldig tregt ;) Megasquirt ferdig montert. Endret Desember 12, 2011 av Quattro73 Tomas666 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2011 Kabler er innkjøpt og har såvidt begynt å lage nytt ledningsnett mellom datasprut og motor. Rører ikke det gamle ledningsnettet, skal kun plugge fra det eksisterende og plugge til det nye. Ellers er alt klart til å montere, mangler bare pågangsmot og tid. Bruker muligens litt vel mye tid her på BF ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 (endret) Fått gjort litt mer. Nytt ledningsnett ferdig inn til sprutet, har igjen å kople opp i motorrommet. Innovate MTX-L bredbåndslambda er innkjøpt og kabler trekt på plass. Ikke lenge siden det var av sist... Og fjernet det mekaniske sprutet. Nye dyser og fuelrail prøvemontert i gammelt innsug. Og innsuget på med større gasspjeld. Endret Januar 19, 2012 av Quattro73 Tomas666 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 (endret) ZyNTeX, siden du lurte på ledningsnett til Megasquirt så har jeg tegnet det opp her. Er slik jeg har koplet det på min, vil tro det fungerer ;) Edit; Det fungerer utmerket :) Endret Mars 9, 2012 av Quattro73 Tomas666 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2012 Bredbåndslambda ferdig oppkoplet og fuel rail og dyser er på plass. Har begynt å lodde pluggene i motorrommet, ferdig i morgen??? :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Januar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2012 jeg kan ikke annet en og lure på hvordan du kan alt dette+ det du hjelper andre med? hahaha :) ser skikkelig bra ut! :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2012 Takk takk :) Jobber meg inn litt fritid slik at jeg får tid til Bilforumet samt drive på med slike "kosegreier" :) Hele dette blir litt eksperimentering, datasprut og plenumsinnsug på en temmelig godt portet 10v-topp. Den store nye restriksjonen blir eksosmanifolden, får se hvordan dette blir først ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.