Quattro73 Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Ja, rattstammen "forsvinner" inn i dashbordet ved hardere sammenstøt, samt at sikkerhetsselene strammes og låses. Ved påkjørsel bakfra skal det nok en del til for at ProconTen hadde blitt aktivert, hvertfall måtte motor og girkasse ha flyttet seg bakover først ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Enkelt forklart: En wire (vaier, om du ønsker norskaktig oppfattelse av ordet) som ligger bak girkassen, og når du krasjer, blir wire'en dradd bakover i karosseriet og drar med seg setebeltene og rattstammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Desember 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Er dette ett system som er på all Audi 80,90,100 og 200? Med tanke på at min har vært med i ett sammenstøt før, så lurer jeg på om dette er noe jeg må sjekke ut om er i orden. Eller går rattet tilbake i posisjon etter sammenstøtet, sånn at bilen faktisk kan kjøres videre uten å tenke på akkurat dette systemet? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Bilens front, samt motor og girkasse, skal trykkes bakover (i bilen) før Procon Ten trer i kraft, om en bil har fått så hardt sammenstøt så finner du den neppe på veien mer ;) Og nei, rattet går ikke tilbake etter at rattstammen er kollapset. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 Endelig begynt, innsug av Downpipe av Eksosmanifold av Grenrør prøvemontert :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Desember 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2012 det der ser jo ut til og bli knall! :D Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Takk takk :) Grenrøret er konstruert for å passe i Audi 80/90/Coupe som har et litt annerledes karosseri enn min, samt helt andre motorfester. Grenrøret tok borti fremre kant på motorfestet, har derfor slipt litt på dette og nå går grenrøret i med klaring alle steder. ProconTen braketten er heller ikke i veien på min bil slik den er på 80/90. Da blir det å sveise ny eksos fra grenrør og bak til resterende eksos med overgang fra 2.5" til 2.25", bruker klemmer i innfestning slik at alt enkelt kan demonteres om behov. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Det så helt sinnsykt ut :P Men når jeg tenker på det, litt merkelig design på de motorene.. Eksosmanifolden må jo varme opp innsuget godt? Å jo kaldere luft motoren får jo bedre.. Så det vil vel motvirke litt effekt? :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 (endret) Så lenge eksos og innsug er på samme side så er det ikke så mye å gjøre med det, er helt likt på mange R4 også. Femmer 20v har innsuget på motsatt side, en fordel mtp varme som du sier, men man kan likevel hente 250 hk ut av min motor (uten kunstig åndedrett) :) På min henter motor luft rett under frontlykten, derav liten påvirkning av eksosen. Så lenge man kjører er ikke innsuget varmt, men om man står på tomgang eller lar stopper motor noen minutter, da blir det varmt. Men, dersom det blir klaring nok så kommer jeg til å lage alu-avskjeming mellom eksos og innsug ;) Endret Desember 30, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Dt er vel mulig å dra ut mye mer enn 250hk i motoren din kun med sugetrim? Etter hva jeg husker så nevnte Velox Motor at bunndelen hvertfall på NG motorer tåler fint 500hk uten turbo. Det er vel ikke så stor forskjell på disse motorene? En annen ting jeg lurer på. Hadde det ikke vært bedre om rørene pp grenrørene våres hadde vært mandrelbøyd i stedenfor så mange sveiseskjøter? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Så veldig mye over 250hk NA får man ikke selv om motoren tåler mer, og skal man opp i dette nivået kommer man aldri utenom seperate spjeldhus og en helt annen kam enn den jeg har. Mitt prosjekt er av den økonomiske typen, derfor originalt innsug og bilen skal være 100% kjørbar som hverdagsbil, samt ha et mye sterkere bunnregister enn originalt som et absolutt must:) Primærrørene er i nettopp mandrelbend, grunnen til at de er sveiset noen steder er at det er for komplekst og dermed umulig å bøye primærrørene i ett stykke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Lurer på om det blir effektøkning på min v8 med to stk eksosmanifold som du monterer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Så lenge eksos og innsug er på samme side så er det ikke så mye å gjøre med det, er helt likt på mange R4 også. Femmer 20v har innsuget på motsatt side, en fordel mtp varme som du sier, men man kan likevel hente 250 hk ut av min motor (uten kunstig åndedrett) :)På min henter motor luft rett under frontlykten, derav liten påvirkning av eksosen. Så lenge man kjører er ikke innsuget varmt, men om man står på tomgang eller lar stopper motor noen minutter, da blir det varmt. Men, dersom det blir klaring nok så kommer jeg til å lage alu-avskjeming mellom eksos og innsug ;) Forebygger vel en del med eksosbandasje også :) Skal du ha det på grenrøret? Tenkte å ta det på grenrøret til hondaen, skulle minske varme utslipp og forebygge at grenrør sprekker? Varmeskjold er nok ingen dum ide nei :) Men vil den ha så mye effekt når de er så nærme hverandre? Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Eksosbandasje er ikke bra på et optimalt grenrør, det vil øke temperaturen på avgassene, noe som fører til øket avgassvolum og pulsene som skal gi øket fyllingsgrad stemmer ikke helt lenger. Så nei, det er ikke bra, men det vil gi mindre strålevarme. Kommer dog til å bruke eksosbandasje noen få steder der det er liten avstand til nærliggende deler, men kun der. Ellers vil jeg gå for aluskjold mot strålevarme mot innsug og bensindeler. Mellom innsug og eksos er det lite stillestående luft når man kjører, med et varmeskjold så vil nok oppvarmingen av innsug begrenses til et minimum :) At eksosbandasje reduserer strålevarme stemmer, at det forebygger sprekker tviler jeg på, vil heller tro det er motsatt siden varmen "kapsles" inne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Lurer på om det blir effektøkning på min v8 med to stk eksosmanifold som du monterer? Manifoldene på din bil er ikke akkurat bra, for å si det mildt. Du hadde utvilsomt fått bedre fyllingsgrad i motoren og dermed høyere effekt med avstemt grenrør, men vet ikke om det finnes. Manifoldene på din bil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.