ThomasEK Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Ok :S Alltid hørt det skal være så bra.. Du får jo sånne poser til turboen også, så skal kle turboen. Sånn jeg forstod det: Eksosbandasjen hindrer i å spre varme ut i motorrom. Og skal hjelpe grenrør/turbo å ikke bli for fort avkjølt.. Rask forandring i tempratur kan lage sprekker i metallet :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Sprekker kommer som du sier, av temperaturforskjeller/forandring. Min erfaring er at sprekker kommer oftest der manifold utsettes for stress, altså der manifolden vil utvide seg grunnet varmen, men låses i bevegelse da den er boltet fast i toppen og ikke har mulighet til å utvide seg. I visse områder (på manifolden) får man da store spenningen i metallet, noe som over til medfører (tretthets)sprekker. Dette gjelder derfor stort sett korte manifolder (som på turbomotorer), ikke lange der spennet til en viss grad opptas i primærrørene :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 (endret) Manifoldene på din bil er ikke akkurat bra, for å si det mildt. Du hadde utvilsomt fått bedre fyllingsgrad i motoren og dermed høyere effekt med avstemt grenrør, men vet ikke om det finnes. Manifoldene på din bil. må da finnes et alternativ?. lage selv kan jeg hvertfall ikke. Det må jo lages veldig nøyktig?. tenker på riktig motstand osv. Er det dyrt om noen skal lage slike for meg? dette er vel ikke noe som passer min? http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-RS4-B7-BNS-4-2-V8-Krummer-Abgaskrummer-Li-Re-Auspuff-Manifolds-/230892571400?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAudi&hash=item35c2450b08#ht_629wt_1021 Endret Desember 30, 2012 av Golf2td Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 må da finnes et alternativ?. lage selv kan jeg hvertfall ikke. Det må jo lages veldig nøyktig?. tenker på riktig motstand osv. Er det dyrt om noen skal lage slike for meg? dette er vel ikke noe som passer min? Audi A4 RS4 B7 BNS 4.2 V8 Krümmer Abgaskrümmer Li+Re Auspuff Manifolds | eBay De er hvertfall ikke bolt-on på din, heller ikke sikkert de er bedre enn de du har. Hele vitsen er å ha primærrør med riktig diameter, lik lengde på alle før kollektor, samt avstemt lengde ift slagvolum. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Siden grenrøret krever andre pakninger mot topp, som jeg ikke har på hus, så skjer det lite. Planen var å få ferdig eksosen mellom grenrør og original eksos, men ett av mandrelbendene jeg tenkte bruke til dette var så skjevt at det ikke kan brukes. Men jeg venter på pakninger og nytt rustfritt mandrelbend så har jeg montert noe aluplater enkelte steder for å dempe varmestråling fra grenrør, samt bygget om fuelrailen. Siden bensintilkoplinger er bak på denne, altså rett over eksos, så har jeg sveiset på rør slik at tilkopling nå blir framme på fuelrailen og bort fra eksos og varme flater :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 Da var grenrør montert, innsug på plass og fuelrail/bensinsystem ferdig. Motor er startet og prøvetur foretatt, du verden :D Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Februar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 ser bra ut dette :) men er det ikke denne det er X-flow topp på? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 Er ikke X-flow topp på disse motorene. Her er innsug og eksos på samme side ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Februar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 ja, det er vell langsstilt motor på disse? :) tenkte bare at x-flow kom vel kun som 4 syl? :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 Joda, rekkefemmer kom med x-flow som sugemotor, motorkode 7A. Kom også med x-flow og snurre, 3B, ABY, AAN, ADU i eldre Audier (S2/S4/RS2). X-flow topp går rett på min bunndel, men jeg ville beholde originalmotor/topp :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Februar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 du kan virkelig dette du quattro.. Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 Næææh, har jo google ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2013 Hahaha! Er nok noen timer med studie bak alt quattro73 skriver. MacGyver: 7A motoren det refereres til er forresten 20v. Skal visstnok ikke være så pen lyd i den som i 10v motoren. Har også hørt at den faktisk ikke går så mye bedre enn bl.a NG motoren på 133hk heller. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2013 7A-motoren går litt bedre enn NG/AAR, har originalt nesten 40 hk mer. Men som du sier, er ikke den samme fine lyden i den som i 10v - originalt. Video av bremsing av original 7A, men med grenrør og separate spjeldhus, 195 hk. Ja, i en Opel Kadett ;) Og lyden fra samme bil - på vei - rå :D VIDEO0004_zps0b77b42e.mp4 Video by quattro4ever | Photobucket Tomas666 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Økter Skrevet Februar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Kikka litt på trimkammer på andre sider enn Veloxmotor.com og fant 2 forskjellige men det er utrolig lite informasjon om disse :( 1: 10v Hydro 272* (Street/ Sport) [109.600] - $269.00 : USRT, Usually Sideways Rally Team 2: FASTADDICTION.com TT Vw-Audi 10V Cam, 272° Det står at det er 272 graders kam men ikke noe mer..Kan jeg stole på de? Eller er det best og bestille fra Velox Motor? Takker for svar Lars Erik Økter Siter Audi 100 2.3 1992 Toyota Crown 2.6 1973 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.