Gå til innhold

Tips til fullstendig anlegg til saaben min?

Ranger emnet

Paskrede

Anbefalte innlegg

Heisann;

Kjøpte meg saab for to måneda sida. Og er alt rimeleg leid av lite bass og dårleg lyd...

Sååå, derfor lurte eg på om noken hadde råd og tips til å sette inn et brukandes anlegg.

Litt om bilen: Saab 9-3 SE, 2000 modell. Er to høgtalara på dash-bordet, ei på kvar side og to høgtalarar bak, ei på kvar side:

I framdørene er det tillaga til å sette inn høgtalara men det er ikkje insatt noke. CD-spelaren er orginal og vil helst ehalde den, då eg lika utsjånaden.

Eg veit ikkje heilt kva eg bør ha, men har sett for meg noke slekt;

- Ett høgtalarsett i framdørene

- En sub, i kasse

- En forsterkar, som helst kan festast på subkassa

Tenkte å bruke rundt 10 000 på dette. Type musikk som blir spelt er; vinskskvetten, Vinnie Paz, Felix Marko, Jasper forks, R.I.O ++ masse anna liknande

Så!!, er det noken som har ide på kor eg bør kjøpe, kva slags typar, kor store og sterke "ting" eg treng???

Sårt trengande Saab eigar som e lysten på litt lyd vil ha hjelp fort!! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel tvilsomt at det er linjeutganger på spilleren din, så da må du i tilfelle ha overganger fra høyttalerutgangene dine. Dette blir ikke på langt nær like bra som en skikkelig spiller, men det er opp til deg.

Hvilken størrelse er det plass til i dørene foran da? Og er bilen cupè eller sedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok en vanlig 4-kanals linjeutgang tilgjengelig på spilleren din ved hjelp av en DIN-overgang:

1908_backe_saab1.gif

Det er forøvrig sannsynligvis en Clarion-spiller, så om du vil bytte den ut får du finne noe bedre enn dét merket ihvertfall. ;)

I dashbordet passer 3,5" koaksialer/evt diskanter, i fordørene 6,5" og i sidehyllene bak er det 6x9" bass. 6x9"erne er godt isolert fra bagasjerommet, så det er mulig å beholde dem sammen med en basskasse, men siden du først er villig til å ha en basskasse baki der, blir det egentlig litt meningsløst å ha både óg. Bedre å gjøre en god jobb med 6,5" bass i fordørene da. Og du bruker da Front-utgangene til en forsterker for frontsett, og Rear-utgangene for en subwoofer-løsning. Skal se om jeg får satt opp et forslag her utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider