Gå til innhold

Div. feil på bremser etter PKK.

Ranger emnet

stalion

Anbefalte innlegg

jeg har en peugeut 605 91-mod med noen feil fra eu-kontroll som jeg gjerne skulle hatt klarhet i.

-lastavhengig ventil defekt. hvordan ser denne ut og er det noe som må skiftes eller kan det fikses? i så fall, hvordan?

-forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30% forran og bak. hva kan være feil her?

-bakaksel-slakk i innfestninger fremre foring h.s. bak. er det bare å skifte foring her?

-foraksel-slakk i innfestninger

-gjelder fremre bærearmsforing begge sider forran. Er det bare å skifte foring? er det vanskelig? Framgangsmåte?

-Fjærbeinslager defekt. Framgangsmåte for skifting av fjærbeinslager?

-Stor slakk i kuler bak. Hva menes med kuler? hvordan fikse?

setter pris på hvis noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Lastavhengig ventil sitter ved bakakselen. Følg bremserørene fra bakhjul så finner du den. Regulerer bremsekraften til bakhjulene utfra bilens høyde. ruster som regel fast. Noen kan løsnes med litt rustløser og makt, andre må skiftes

-Forskjellig bremsekraft kan være alt fra utslitte klosser til en defekt kalipper eller et glidestempel som henger. Må undersøkes nærmere.

-Bakstilling: Litt usikker på om du får løs foring, uansett noe ræl og skifte da hele bakstillingen sannsynlighvis må ned

-Foraksel: Tror du må skifte hele armen. fremgangsmåte ser jeg ikke helt for meg på 605, men innebærer en del jobb

-Fjærbeinslager. Begge fjærben/støtdempere foran må ut, fjæra presses sammen, og toppen med lager taes ut. En del jobb dette også.

-Stor slakk i kuler bak. Står dette under stabilisator? I så fall kulene på sk lenkestag/kjøttbein. Skifte staget. To muttere.

Summa summarum tror jeg jeg ville tatt meg en tur på Finn.no under biler til salgs. Dette blir mye jobb, husk at på en så gammel bil er alle skruer i hjuloppheng fastrustet. Det er kankje ikke så høy delekostnad, avhengig av hva som er galt med bremsene, men noen lapper blir det uansett, og garantert mye banning

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider