Gå til innhold

Startmotoren går, men det høres ikke ut som den drar alt den skal

Ranger emnet

Berrot

Anbefalte innlegg

Heisann folkens

Jeg har en Subary Outback 1997 model. Skulle fylle bensin idag så jeg kjørte til bensinstasjonen og fylte opp. Når jeg skulle starte opp igjen så gikk startmotoren, men det virket som om den ikke drar rundt det som trengs. Den har en vanlig turtal, dvs at den ikke tar helt av som jeg har vært borti før på andre biler, men noe er galt. Det er ingen tegn til at motoren prøver å starte utenom startmotoren.

Desverre er det en automat, så jeg får ikke sjekket om den kan trekke seg frem på startmotoren (og heller ikke starte den på gir).

Noen som har noe peiling på hva dette kan være? Registerreimen skal være skiftet for rundt 7000 km siden.

På forhånd takk :)

Berrot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

For håpe det er så enkelt... har ikke hatt bilen i to døgn engang før dette skjedde... (vel, det skjedde før det hadde gått 36 timer...). Gamle eieren svarer meg ikke på telefon eller mail, men greit nok, det kan være grunnen for det uten at fyren er en drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du startet bilen og stoppet den veldig kjapt etterpå

Høres ut som du har en rå bil, disse oppfører seg som dette da.

Du må aldri starte en subaru for å stoppe den rett etter, da får du slike problemer grunnet subarus heftige kaldstartstilskudd.

Dessuten må de ikke daukjøres hele tiden.

Smell gassen helt i bunn, og kinn, hjelper ikke dette, så må du nok ut med pluggene.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider