Gå til innhold

Forsterker og Kicker L7

Ranger emnet

sinisalo

Anbefalte innlegg

Skal kansje bestille denne Kicker L7 Subben..:

http://vi.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=390299594167&t=1300787306000&ds=0&js=-1&ssid=0&seller=hookedontronics&category=18805&bv=mozilla&nv=2&caz.html#shipping

Og tenkte Denne Soundstreamforsterkeren ville fått den til å gi bra lyd?

http://cgi.ebay.com/DTR1-1400D-SOUNDSTREAM-AMP-2800-W-MAX-SUB-AMPLIFIER-/120630520543?pt=Car_Amplifiers&hash=item1c1623aadf

Er Nybegynner innen Bilstereo, så kan gjerne ta imot tips.. Hva med OHM, skal jeg kjøpe med 2x2ohm for å kjøre den i 1ohm og 1400w, eller 2x4, for å kjøre i 2 ohm og 900w rms?

Hva blir best, 1 eller 2 ohm?

Eller hadde jeg skulle kjøpt 2 av disse subbene, og koblet dem i 1 OHM?

ble en del spørsmål, men håper noen gir noen råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker L7 er ein enormt kraftig subb som krever strømmen sin, noe den forsterkeren ikkje kommer til å levere. L7 skal i 2ohm ha 1500 RMS watt, mens den forterkeren levere bare 900.

Har L7 sjølv og kjører me Dynabel BF7501 som leverer 1400 RMS watt i 2 ohm, og massive 2500 RMS watt i 1 ohm. Du kan og lenke sammen to forsterkere for å doble effekten :)

Vil anbefale å kjøpe ein større forsterker enn den du såg på :) og invistere i ein kondensator så du ikkje får strømsvikt ;)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, kondensator så får du ikke strømsvikt, hehehehe..... En kondensator lager ikke strøm på magisk vis, har han for lite strøm, så er det KUN ny dynamo som gjelder.

Trådstarter, skal du ha mest mulig bass, og driter i hvordan det låter?? I så fall så er du på rett vei når du velger kicker. Er du litt glad i at det skal være behagelig å høre på også, så velger du noe annet ;)

Og husk at det kommer frakt på den forsterkeren også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med forsterkeren DTR1.1700D SOUNDSTREAM da?

RMS Power Rating:

* 2 ohms: 1100 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1700 watts x 1 chan.

Bør jeg gå for 1 ohm? Håper noen kan hjelpe her, da jeg ikke forstår meg helt:P

Eller denne DTR1.2200D SOUNDSTREAM

# True RMS power 1400 watts @ 2 Ohms

# True RMS power 2200 watts @ 1 Ohms

Denne forsterkeren skal vel gi kickeren nok effekt, når den har 750w rms og 1500w peak..?

Endret av sinisalo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickerne krever mye for å få optimalt ut av dem altså. Jeg har prøvd med større forsterker enn anbefalt, og fortsatt så er det ikke veldig imponerende resultat. Virker også som at Kicker-ferdigkasser er dårlige, eller hvertfall kresne på bil - men du skulle lage kasse selv?

Hvis du vil ha masse lufttrykk så velger du Digital Designs eller B2 Audio. Finnes også masse annet, men DD og B2 er lett å skaffe i Norge.

Hadde forresten aldri vurdert å kjøpe Soundstream i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor folk hyper Soundstream så jæ...g

Lenke til kommentar
Del på andre sider