Gå til innhold

Tom's Octavia

Ranger emnet


eritom

Anbefalte innlegg

Bilder av bilen slik den ser ut akkurat nå:

 

d1d72d86.jpg

 

4f2988f4.jpg

 

Rattet med DSG/tlf/radio/kjørecomputer styring:

 

49bbc8a8.jpg

 

Spilleren og anlegget:

 

f1fde7b2.jpg

 

cfc5a8a8.jpg

 

Det var det jeg brukte 2 min på å ta dårlige iPhone bilder av ;-)

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knallfin bil, det skal du ha :) Bak har jeg bare fjernet hjørnet på den subbekanten :) har ikke tatt mye der. Men husk at dine dekk sitter 8mm lenger ut enn mine bak også pga innpress :)

Har du fjernet skruen foran? Den subber det lett og ofte i hvartfall. i toppen av buen foran, sitter innerskjermen i en skrue, bare skru den ut, brett innerskjermen over på oversiden av festet, også trykker du bare forsiktig festet opp. det hjelper det MYE :)

 

Den største utfordringen din med å få bilen LAV er foran pga innpresset, men ingenting er vel umulig :)

Endret av Stambo

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke fått kappet noe, men må gjøre noe foran også, da hjulbuen der på høyre har fått smake dekk...

 

Har tatt noen bilder av bilen uten all lasten baki... Var så fint vær, så da må man benytte anledningen:

 

10052011198.jpg

 

10052011199.jpg

 

10052011200.jpg

 

10052011202.jpg

 

Har også problemer med at støv tiltrekkes til de lakkerte flatene inni bilen:

 

10052011203.jpg

 

(Skal også selge iløpet av sommeren pga overgang til firmabil... Si ifra om noen er interesserte ;-) )

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil! :) felga sitter som et skudd, men problemet ditt med subbing foran er en kombo av innpress og dekkbredde. du kan nok få til no ved å kappe foran, men har du fjernet skruen? den subber det i med det samme, og hjelper myyyyyyyye :) Jeg må nok til å kappe foran selv, når jeg skal ha på 20" og ikke får nok strekk til å redde meg på...

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det subbet helt i toppen av hjulbuen; eller nærmere fangeren.... Ikke der skruen sitter... Subber svært godt bak også... Vet du om ett sted der man kan finne spec's på spring rate på FK settene?? Mitt Königsport er for mykt bak... Foran kan jeg sikkert fjerne hjelpefjærene for å få den stivere (?).

 

Med litt bagasje og 5 voksne karer i bilen, måtte jeg krabbe over hver minste i dump i Oslo's gater (på vei til kick-off møte i Nydalen...), og det er kjedelig for meg.... Jeg ønsker meg en kombo av senk (for utseende's skyld) og sportslighet (for å kunne klemme flatt i alle svinger for å kunne kjenne g-krefter UTEN at det subber)... Denne kombo'en virker dog noe umulig med dagens oppsett uten å modde hjulbuer ved valsing...

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har fjernet skruen i toppen foran kan jeg nesten love deg at den subber der. Den subber nok også kanskje i overgangen mellom fanger og skjerm ja. Der subbet min med vinterhjula, selv 3cm høyere enn den er i sommerhøyde. Og vinterhjula sitter like langt ut som dine (ET45 og 235 = likt). Men den subbet ingenting bak noen gang selv med 5mm spacer. så er nok bare å kappe litt på hjørnet på kanten mellom skjerm og fanger bak :)

Vet ikke hvor man finner det nei, men mener jeg leste no om det et sted på nettet, så prøv og søk :) Men du har jo harhetsjustering? står det på det stiveste foran og bak? Å fjerne hjelpefjæra foran vil ikke hjelpe noe som helst på stivheten foran, for den ligger så sammenklemt at den er som fast punkt å regne. den kan du nesten klemme sammen med henda :)

 

Kan love deg at felger med ET45-50 og du har en HELT annen bil hva subbing angår :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ET 45-50 og 8,5" felg er det ett helt annet utseende også.... Hehe

 

Jeg hadde foretrukket enda å gå ned til kanskje ET35 og 8,5" og heller grisevalse med felgkanten såvidt utenfor hjulbuen... (Derfor jeg spurte om det var mulig med 9,5" foran også ;-)

 

Ang subbingen høyre hjulbue foran, så var situasjonen slik:

 

Hard og lang høyresving med liten dump som høyre hjulet traff.... Dekket tar da i hjulbuen midt imellom skrue og fangerfeste.... Legger igjen ca 4cm med dekkstrimmel i kanten/overgangen mellom forskjermen og lockariskjermen/innerskjermen og lager også en liten bulk/drar ut buen ca 5mm på nevnte sted... Hadde bilen vært stivere slik at fjærene ikke komprimeres så mye, så hadde ikke hjulet kunnet ta i buen ;-)

 

Demperne er justert slik jeg lærte justere gule Koni for ca 12 år siden... Helt på det strammeste og en kvart omdreining tilbake for ikke å ødelegge demperen.... Men sånn jeg ser det, er det vel fjæra som er for myk... Ikke demperen!?!?!

Endret av eritom
Trykka feil...

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, problemet er felgene, for jeg subber bare såvidt det er foran i skikkelige dumper ala telehiv etc. er dessverre hel uenig ang det å grisevalse skjerma, ødelegger hele profilen og utseende på bilen spør du meg, men smaken er jo som baken ;) jeg har jo mest sannsynlig de samme fjærene, og har jo omtrent null subbeproblemer..

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

nå skal bilen straks ut for salg... Går over til firmabil pga mye kjøring pr år... Har hatt bilen i 6mnd den 22.06.11 og bilen har gått 17500km nå...

 

Bilen selges enten original eller slik den står med kjerringa's ET45 19" istedetfor mine pga de skal jeg bruke på firmabilen...

 

Firmabilen blir en 11mod RS TDi DSG med samme utstyr som denne... Dette er klart den beste bilen jeg noengang har hatt, men må selges før den er rullet for langt... Taper vel nok nå allikevel!

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer allikevel til å savne denne... RS'en blir mer eller mindre helt lik med reklame osv.... Men den blir ren sølv siden ikke denne aqua blue fargen tilbys på RS... (Vi må ha sølvfargede biler på jobben...)

 

Dessuten er faktisk denne litt mer spesiell ute på veien pga leppa foran og hekkdiffuseren... Ingen andre som gidder bruke 15k ekstra på det på en Octavia virker det som... hehe

 

En RS kan "hvemsomhelst" bestille seg, derimot ;-)

 

Går ned ca 10lapper i mnd også når jeg går over på firmabil... Men det da slipper jeg iallfall å ta tapet på bilen selv.... Så om 3-6mnd så får jeg den nye bilen...

 

Haster jo ikke så fælt å bli kvitt min, men hadde vært deilig... Har jo 2stk Mitsu Galanter jeg kan kjøre om jeg kvitter meg med denne før jeg får RS'en... Den nye kommer jo uansett ikke til å klare holde følge med konebilen... Det har jeg en Hvit Galant til ;-)

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår