Gå til innhold

Tapt arbeidsfortjeneste etc etter verkstedbesøk

Ranger emnet

luguber

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen kan hjelpe med litt info her...

21.01.11 kjøpte jeg meg en bruktbil hos autorisert forhandler. En Opel Vectra 2005mod 1.9 diesel.

Saken er at ved kjøp viste det seg at den automatiske bakluken var ødelagt under transport fra en annen avdeling(iflg selger), dette skulle være en kjapp sak å fikse.

Måtte kalibreres iflg selger, men dette måtte gjøres på ett av forhandlerens andre verksted 18 mil unna.

Ble enig med selger at jeg fikk 40liter drivstoff i kompensasjon for turen sin del, å at det måtte gjøres innen ett par mnd.

Tenkte det var greit nok å kunne ta det i sammenheng med en bytur:)

Noe jeg og gjorde for ett par uker siden...

Etter å ha ventet i 2 timer på verkstedet kom konklusjonen om at bakluka kunne ikke kalibreres men måtte ha nye deler etc!

ERGO: Ny bytur nå på tirsdag...

Har man noen rettigheter her i henhold til tapt arbeidsfortjeneste,slitasje etc?

Kan ikke være meningen man skal betale 150tusen for en bil for så å måtte 35mil for ett par verkstedturer uten kompensasjon som overskrider 40 liter diesel?

Noen som har noen meninger om dette?

Ps: Har og en case med kjørecomputeren. Fant liksom aldri ut av hvordan denne fungerte over tiden. Pratet med selger om det, å han sa alt sto i instruksjonsboken.

Ble ikke klok på det å tenkte å vise det i sammenheng med nevnte reperasjon av bakluken i håp om hjelp.

Da viser det seg at min bil ikke har kjørecomputer! Alt er lagt opp for det, men har kun ett tidsur i systemet.

Kan banne på at det sto kjørecomputer i annonsen som lå på finn.no når jeg kjøpte bilen.

Men jeg har ingen papirer på utstyrsliste etc i kontrakten.

Tro om det er noe man kan gjøre i den saken?

Evt rettigheter...

Takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed om at jeg leverer bilen på deres verksted, dere skaffer meg en bil i mellomtiden om jeg trenger det og dere ordner resten.

Det vil jeg se som normal fremgangsmåte, at de ikke kan fikse det der du kjøpte bilen er jo ikke ditt problem.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider