Gå til innhold

Krise i russebil!!! (Temperaturmålereren blinker rødt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp start på russebilen etter at den har stått i ro i et år, men lyset ved temperatur måleren lyser, og temperaturen blir veldig høy når vi starter bilen.. Vi har fylt på frostvæske, men det blinker fortsatt rødt, og temperaturen blir høy. What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

Hva slags bil er dette? Det er ikke noe bilmerke som heter russebil, og tekniske problemer kan oppstå i enhver bil, uansett om det er en russebil eller pensjonistbil... ;)

 

Forøvrig er vel vannpumpe og/eller termostat det som bør sjekkes. Men; blir radiatoren varm? Blir det varmt i varmeapparat i kupéen? Går kjølevifta foran radiatoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "temperaturen blir veldig høy når vi starter bilen". Betyr det at temperaturmåleren går opp omtrent umiddelbart etter at motoren er startet? I såfall kommer dette av dårlig kontakt mellom instrumentet og temperaturgiveren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "temperaturen blir veldig høy når vi starter bilen". Betyr det at temperaturmåleren går opp omtrent umiddelbart etter at motoren er startet? I såfall kommer dette av dårlig kontakt mellom instrumentet og temperaturgiveren.

 

den går gradvis opp, men det tar ikke lang tid, og starter med en gang vi starter bilen. den stopper ca midt mellom midten og maks. Vi har fått tips om å prøve å kjøre den en liten tur, fordi da får den mer kjøling, men er redde det skal ødelegge motoren helt. Vet du om det går greit? Har også fått høre at det må være termostaten, men at det går greit å bare ta ut termostaten og kjøre uten siden det er såpass varmt i været, går det? Det er en gammel caravelle, 87 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden temperaturmåleren stiger med en gang motoren starter så er nok ikke den å stole på. Det går normalt noen minutter før den begynner å stige, og den viser vel ikke lavere temperatur enn ca 50 grader. Sjekk ledningene og pluggen til giveren for dårlig kontakt, er nok der feilen ligger.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår