Gå til innhold

Dump/Blow Off valve lyder ?

Ranger emnet


Prolixin

Anbefalte innlegg

Originally posted by MrHappy

den lyden du hører på bilen til ts er lyden du får UTEN dumpvalve, og en kkk F1 turbo. Han kjørte faktisk uten dumpvalve på siste gatebiltreffet....

 

Ohh, hvor kommer den lyden fra da ? Er det tilbaketrykket som kastes fra spjelet og tilbake igjennom turbin bladene ? Turboen blir vel ganske fort slitt da ?

 

Var mange av cossiene der som hadde samme type lyd, kanskje ikke like hissig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Typhoon_

plystringa er lyden fra turboen som bremser ned.

poppoff ventilen blåser bare litt luft.

 

hvis du kjenner noen med cosworth som har poppoff'en på høyre side (der den orginalt sitter), så kan du få han til å sette den på venstre side. Bør helst ha K/N-filter.

Da hører du flott plystrelyd på høyre side, mens poppoff'en blåser luft en stund etter.

 

 

 

Har prøvd og det funker :)

 

Litt forvirra her, mener du dump valve som også blir kalt blow off valve. Eller mener du Pop Off valve, som er en sikkerhets ventil som åpner seg et angitt trykk ?

 

Er så mange som blander disse med hverandre. 2 helt forskjellige ting! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik lyd du mener?

 

Kan ordne et bedre klipp. Den lyden oppnås når luften går "fram-og-tilbake" og ikke spyttes ut i luften. Jeg kjører med återcirkulerbar ventil og ikke atmosfærisk(som de fleste cossiene har).

 

Jeg har hørt om svensker som har hatt et "pssssssjj" lyd og ville ha en slik som høres ut som en rallybil. Det de gjorde var å blende de tre slangene som sitter på avlastningsventilen. Men hvor lurt dette er vet jeg ikke, det er vel en grunn til at det sitter en ventil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DenimblåTT

Her kommer en til.

Litt info: Lader ca 1.0bar med K03 turbo

 

Det er fra min gamle bil, på min nye lader jeg 1,05bar med K04 turbo. Det er en mye skarpere lyd på den samt at det er 2stk luftfilter på den. Et lite og et stort!

 

Høres mer ut som avlastningsventilen din er defekt, da får man en slik lyd på tt'n

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at der er mye "synsing og "troing" her!!!!!

Finnes flere forskjellige Dump valves, noen er laget for å bare lage lyd og noen for å ha virkelig effekt. Og at TS kjøer uten dump valv eller sikkerhetsventil er det dummeste jeg har hørt!!!! Seff. kjører han med en sånn ventil! Vis du ikke har en sikkerhets ventil/dump valv så vil toppen eller turboen gå tvert. Vis du bommgirer uten en sånn ventil og kjører på såpass mye trykk som TS gjør vil motoren din havarere!!!

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

lol lol

 

sikkerhetsventil og dump-valve har ikke så mye med hverandre og gjøre.... sist jeg leste. ;)

 

Les litt om "hva som er hva" i denne tråden. Det er litt greit å vite forskjellen på disse ventilene.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår