Gå til innhold

Monterer senkefjærer på Passat

Ranger emnet


Audi-quattro

Anbefalte innlegg

Prøver å montere senkesett på en VW Passat 1.9TDI - 1999 modell

Problemet jeg straks støtte på er bolten som går gjennom støtdemperen i festet til bærearmen.

Bolten vil ikke gå inn igjen, bolten vil ikke komme ut, får altså ikke rikket støtdemperen.. Hvordan få bolten ut eller inn?

post-47472-13804853219178_thumb.jpg

 

Trenger hjelp så fort som mulig! Takker for raske og gode svar :)

post-47472-13804853219089_thumb.jpg

post-47472-13804853219136_thumb.jpg

Endret av Audi-quattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gikk til verks med et flathodet skrujern, ruklet og bøyde litt - sim salabim- bolten kom ut!! (etter å ha løsnet begge de øvre bærearmene) :D

 

Fikk tilogmed bøyd støtdemper og fjæring ut! Så da blir vel dette et helvete å sette sammen, men mulig litt lettere med 40mm kortere fjæring? :)

Rapport kommer i morgen også, får prøve å være ferdig med den andre siden før helga, og bakfjærene innen helga er over :D

Veldig ambisiøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette på senkesett bør du fint klare på en dag :)

 

Bruk vanlig pipe på muttern øverst på dempern. (bruk gjerne muttertrekker)

Hold så igjen med vannpumpetang eller annen form for tang på sjølve dempern.

Husk å legg en fille mellom tanga og dempern så du ikke riper opp dempern :)

 

Når du skal sette på fjøra igjen lønner det seg å bruke fjærklemmer.

Sett nummera på senke fjørene så de er synlige uten å demontere noe. (lurt om du må på visning eller skal godkjenne det i vognkort)

 

Følg med på dekka når du har kjørt litt med senkesettet. Sliter det skjevt må du ta forstillingskontroll.

Er vel ikke noe å justere på bak så firehjulskontroll ekke no vits ;)

 

Løkke te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette på senkesett bør du fint klare på en dag :)

 

Bruk vanlig pipe på muttern øverst på dempern. (bruk gjerne muttertrekker)

Hold så igjen med vannpumpetang eller annen form for tang på sjølve dempern.

Husk å legg en fille mellom tanga og dempern så du ikke riper opp dempern :)

 

Du skal aldri bruke tang eller noe annet for å holde en demper du skal ha, og du bør heller ikke bruke muttertrekker.

Skal du ha sjans til å holde igjen med tang på demperstanga så klemmer du uansett hardt nok til å lage spor.

 

Bruk verktøy til å holde igjen, og fjærklemmer anbefales å bruke ved demontering også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår