Gå til innhold

project "old skool"

Ranger emnet


vwgolf2

Anbefalte innlegg

  • Svar 813
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

for å friske opp tråden litt så slenger jeg ut 2 bilder jeg tok igår..ikke no nytt har skjedd igrunn men... :)

sommergolfen2.jpg

 

sommergolfen1.jpg

 

ellers kan det nevnes nå at bilen har rullet 310 000km ! gått 270 000 da jeg kjøpte den og har siden det KUN byttet olje, filter og plugger og slike standard ting man tar ved servicer! er det tysk kvalitet eller? :D er stor fornøyd med golfen ja. Den var også inne til EU nå og da var det kun noen småfeil som ikke koster meg noe (tute,skiltlys og varsellampe lys..) så det gikk også glimrende! jeajea...blir vel muligens noen updates når det skjer noe igjen.. :dj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker, det har vel vært diskutert før tror jeg..før jeg blir skyteskive på at golfen ikke er old school så legg merke til annførselstegnene :p det jeg igrunn la i det var at jeg skulle ha den nokså org: org. front, fangere og ikke badgeless 90look som nesten alle har, og senk med polerte old skooool felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Skate- og snowboard er du old school når du tar gamle triks.

Eller ruller på bananbrett :D :D

Har sett på mange utenlandske sider der folk diskuterer i det lange og breie om hva "Old School" er... når det kommer til stil på bilene.

Mange mener kun luftkjølte VW er Old School (For nå snakker vi om VW)... bobler, eldre bus'er osv.

Men så har vel noen med vannkjølte VW, spesielt Golf, snappa opp litt tanker og ideèr fra luftkjølte miljøet.

 

Det går jo gjerne i mye krom, mye senk, mye sære detaljer som takgrinder og lignende, og mye sært innvendig også. Sånne ting som var dagligdagse på 60 - 70 - 80 tallet. Pikinikkurv på taket osv. Sånne ting :D Og små fangere med krom er mye brukt, her skal det være gammelt og retro, ingen nye 90-fangere og emblemfri griller.

Virker også som spesielt felger er veldig viktig. Har du noen ekstremt sjeldne og sære felger, så er du kongen på haugen.

 

Er mine tanker ang. Old School iallfall... men jeg tenker ikke så mye på det. Det bare er sånn liksom.

Kan også kalle det for retro-stil.

 

Og det er forresten den heftigste stilen når det gjelder VW :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker..er..hmmm..moddifisert 60mm sett (kjøpte det av skillz2k og han mente det var 80mm,men tviler sterkt på det gitt)..derfor måtte det moddes før jeg får råd til justerbart :p tatt 4 ringer bak og 3 ringer forran..jaja..poster om hvor jalla det er trenger jeg ikke..det er sykt stivt og funker til min kjøring :) skulle bare som sagt vært lavere ja cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår