sonois Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Driver nå og skal legge om til sommerdekk på en colt, men hjulmuttera har jo selvsagt rusta fast. Drar til med makt og det løsner. Men denne gangen er det ikke muttera som løsner men bolten(skrua) muttera sitter fast i..!? Hva skal jeg gjøre nå?? Har ikke rett utstyr til å skru inn boltene igjen hvis jeg i det hele tatt får løsna de fra muttera. En annen ting jeg reagerer på er hvis jeg prøver å stramme til igjen så setter det seg ikke igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 har ikke rett og slett knekt de? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonois Skrevet April 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Har nok ikke det, den ene mutteren kom nå på ett mirakeløst vis. Og der var ikke bolten knekt. Og hvis dem knekker så burde de vell bare være å nappe ut, noe som ikke går.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Om bolten som sitter i hub'en er ødelagt/rustet i sporet, så har du en liten jobb foran deg. Hjulet må først av, bor opp hjulmutteren med drill eller kløyv den med egen mutterkløyver. Så må du kjøpe ny/nye hjulbolter(e) og tilhørende muttere om du ødelegger disse. Deretter må hub'en av, ødelagt bolt ut, ny inn. Deretter må den nye sveises til hub'en pga ødelagt spor og så er det bare å montere det sammen igjen. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonois Skrevet April 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 Om bolten som sitter i hub'en er ødelagt/rustet i sporet, så har du en liten jobb foran deg. Hjulet må først av, bor opp hjulmutteren med drill eller kløyv den med egen mutterkløyver. Så må du kjøpe ny/nye hjulbolter(e) og tilhørende muttere om du ødelegger disse. Deretter må hub'en av, ødelagt bolt ut, ny inn. Deretter må den nye sveises til hub'en pga ødelagt spor og så er det bare å montere det sammen igjen. Ok takk for svar. Hvis jeg kløyver mutterne uten å ødelegge boltene, er det da en mulighet å feste boltene uten å måtte ta av navet? Har googla litt og fant dette bildet, hvor det virker som at 2 av boltene muligens er festet på utsiden av navet. Eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Nei det du ser er nok festene til bremsetrommelen. Di må du ta av for å få av trommelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonois Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Sliter med å få kløyva mutteren, grunnet at kløyveren ikke kommer tilstrekkelig til og at den siste kvart cm av mutteren går inn i felgen. På mutteren er det nå ikke mulig å få inn hverken pipe eller skiftnøkkel. Gode råd virker virkelig dyre nå... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Da blir det vel å bore ut bolten inni mutter da. Kapp den og muttera kortest mulig med vinkelsliperen først. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonois Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 akkurat, høres mest logisk ut.. At det skal væra så komplisert å skifte til sommerdekk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Litt seint nå som du allerede er i gang med å fjerne muttera med makt, men til en annen gang: Om bildet over stemmer, kan det være mulig å ta ut hjullager og demontere trommel med nav mens hjulet sitter på. Med stålfelger kan dette gå, men neppe med alu-felger. Så kunne man sveise fast bolten. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.