Gå til innhold

Tips til nytt anlegg

Ranger emnet

Hildonen

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må henge meg på resten her.. Spmet må jo være om du er interessert i at det skal spille pent eller om det skal spille hardt. Kjøp heller en 12" i en godt tilpasset kasse, åpnet om du vil at det skal spille med mer trykk og være litt mer lettdrevet (her kan du spare litt på forsterker og kjøpe noe kraftigere sub eventuellt) eller så går du får lukket og får en mer fordelt lyd men da trenger du gjerne litt mer effekt for å få det samme trykket.

Det er litt som med alt annet, du får det du betaler for. Og hvis du ikke lar deg lure av det første og det beste tror jeg du blir mer fornøyd.

Går du til forhandler med 12000 kroner og sier du skal handle for det så får du mest sannsynlig mye ræl, derfor ville jeg ha bedt først om en tilpasset pakke (forsterker og bass med kasse som spiller sånn som du vil ha det) også ber du om totalprisen er det mer enn du vil betale spør du om hakket under for eksempel.

Mye forskjellig der ute som spiller med trøkk ala billig merker du får på torshov, bilxtra osv og du får mye bra som du må innom andre forhandlere for å få.

Sist, men ikke sist hold på penga dine! Spør eventuellt om du kan prøve produktet i bilen din for å finne ut om det er bra og spiller som du vil

(Skal nevnes at jeg kjøpte meg en 12" Dynabel i Dynabel kasse som spiller bra, men det er langt fra detaljert. Blir vesentlig mye mer brumming og during enn klare anslag og trykk i mellomgulvet. Men det spiller bedre enn anlegget som kompisen min har brukt 7-8 lapper på mens jeg kun har betalt 4 på mitt.. )

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suben er ikke noe dårlig valg, men skal man handle fra dynabel kjøper man mosconi forsterker, 2kanaler som man brokobler. en jeg kjenner spilte 141dB med 15" + mosconi 2x200W :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt inne på noe i di linkene der, men du må ha et skikkelig frontsett og forsterker til det, for å holde følge med den suben, for det der kommer til å sparke BRA! Det kan gjøres billigere enn det der også, med en zachry forsterker til fire lapper http://ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/zachry-r3500d-p333167/ Denne leverer MYE i forhold til pris, og den spiller slett ikke værst heller. Jeg har montert flere slike og lillebroren det siste halvåret, og ingen har vært missfornøyd ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Blir mest sannsynelig og bestille anlegget idag.

Digital Designs DD2512 12'' subwoofer, Dual 2,0 ohm

dynaBel BF7501 - 1x750-2500 Watt RMS Bilforsterker

Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter

Batteri terminal

Batteri terminal

Stinger SPV44 AGM batteri 44ah

Audio-System ALU-BYTUL 200 dempematter

Beskyttelses deksel for batteri terminal

Ringkabelsko Ø=8mm, 8-25mm2

Alpine SPX-13REF frontsett

Lurer på om denne kassen er stor nok for 2 DD 2512. Bassworx GPH tomkasse 2x12" refleks 79 liter

Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86

Mazda 3 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 2st DD2512? Kassa du beskriver kan du ikke bruke. Og hva skal du med kondensator?? Hvis det kun er for voltmeteret(eneste den er brukendes til), så finnes det mye billigere saker ;)

Du kan også klare deg med dynabel BF4501 hvis du velger 2stk DD2512 dual 4ohm. Hvor kraftig dynamo har du?

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider