Gå til innhold

ABS lampe

Mew

Anbefalte innlegg

Finnes det noe ABS lampe (i dashbordet) på Primera ? ABSen på bilen min lever sitt eget liv, funker når den passer den selv best. Lurer på om det kan være sensorene som registrer at hjulet er låst som er gåene.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Primera

Finnes det noe ABS lampe (i dashbordet) på Primera ? ABSen på bilen min lever sitt eget liv, funker når den passer den selv best. Lurer på om det kan være sensorene som registrer at hjulet er låst som er gåene.

Det lyser en gul ABS-lampe til meg (til høyre for klokka) når jeg starter bilen i allefall...men du har SRI, så du har kanskje en knapp for å slå av/på ABS også du?

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det kun skolebiler som har. Men om jeg ikke tar mye feil så er vel Primera sin bil en tidligere skolebil.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løpe ut å se*

mr_primera: det er bare cheke lampa som lyser på høyre side. Så lyser Airbag, (!) brekket og en til som jeg ikke husker på venstre side.

PrimeraSRI: Riktig det. NissanPrimera har en sånn knapp så vidt jeg har forstått, men jeg har ikke noe sånn knapp.

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du da vasket bilen før dette skjedde? Har hørt at folk som hadde vasket bilen dagen før og når dem skulle starte bilen neste morgen, så fikk dem det oransjevarsel ABS lyset. Det hjelper å slå av tenning og på deretter.:D

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vasket den. Men lampa lyser ikke heller. (Ikke når jeg starter bilen engang, så jeg tror pæra kan ha gått). Når jeg starter bilen etter den har stått en natt funker dem 1 gang. Så kommer dem å går sånn som det passer dem best selv.

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

Har du sjekket bremseveskenivået?

Tenkte å hive folk inn i MSN lista mi. Ta kontakt hvis noen ønsker på: copycat1981@hotmail.com :)

Ja har skjekka det på servicen i forrige uke. Jeg tok å fylte på til maks og lufta bremsene. Skal ned til uka å fån opp på bukk igjen + fikse noe sånt annet små stasj. Noe pærer og begynne og undersøke setevarmerene m.m.

BTW. Har lagt deg til msn. Min adresse er rs-burnern@netcom.no vis noen andre vil legge meg til ;)

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Vinter dekka er orginal størelse med uorginale alu felger. 185/65-14. På bakhjula er det spacere men ikke på forhjula. Sommer dekka er 205/40-17, veit ikke om noe av dette kunne ha noe innvirknning?

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes greit ut. Kjører med samme vinterdekk dimensjon. Usikker på de spacerne. ABS sensorene er iallefall helt sinnsykt følsomme. Husk det om du skal ta av dekka for å sjekke litt selv.

Men hvis du stikker handa inn bak dekket (bakdekka) så skal dekket ikke være borti fjærskåla. Må være noen milimeter klaring der.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider