Gå til innhold

Forvirra mann trenger juridsk hjelp

Ranger emnet

Perole

Anbefalte innlegg

Jeg har da fått en dom på 30 dagers ubetinget fengsel, bot og mistet førerkortkort i 24 mnd.

Ja jeg har vært dum og bla bla bla. Den er grei nok. Problemet mitt er at jeg blir forvirret av politi/tingrett/advokat/politiadvokat.

Jeg ringte biltilsynet for å høre om når jeg kan ta opp lappen igjen. De sa en dato som var over 3 år fra da jeg mistet førerkortet første gang. I domsavsigelsen står det at førerkortbeslag regnes fra den dagen jeg ble tatt første gang. Det vil si at jeg i følge tingrettens dom kan ta opp lappen på nyåret 2012.

Skjønte fint lite. Ringte politiet de sa at det gjaldt fra den dagen jeg leverte inn førerkortet. Jeg opplyste politiet om at jeg førerkortet mitt var tapt når jeg ble tatt. Men tingretten sa fra selve førerkortbeslaget.

Greit jeg tar min straff og veit jeg har vært dum. Men må jeg gå over 35 mnd uten lappen , når jeg egentlig har miste den i kun 24 mnd?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg trodde å. Når politi allerede har tatt lappen i 1 år, også får man dommen og den blir: 24 mnd fra førerkortbeslag . Det vil si at jeg skal ha fratrekk på de mnd jeg allerede har vært uten?

Også ringer jeg politiadvokaten og han sier at jeg mister den helt frem til 2013 når jeg mista den i 2010 ... :S :S Fordi jeg ikke har levert inn lappen fysisk. Jeg har sagt fra dag 1 at det ikke er noe lapp og levere inn da jeg mistet den like før dette skjedde. Blir forbanna.

Greit jeg tar straffen min , men ikke faen om jeg gidder å være uten lappen i 36 mnd, når straffen min var 24 mnd... Noen som har noen innspill på hvem jeg kan snakke med/klage til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straff kommer du nok ikke unna, om du har fått en. Det virker som at hvor lenge du skal være uten lappen er litt misforstått. Du sier en ting, og myndighetene noe annet.

Tja.. I første innlegg her så står det svart på hvitt at dommen sier 24 mnd. Det er vel den som gjelder da.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider