Gå til innhold

Hvilken felg skal jeg kjøpe?

Ranger emnet

elwood84

Hvilken felg skal jeg kjøpe?  

12 stemmer

1. 1. Hvilken felg skal jeg kjøpe?

• RS4-II
      7
    • RS6-II
      5

Anbefalte innlegg

OBS! Spørreundersøkelse, se over ^

Skal kjøpe nye sommerfelger. Valget står mellom RS4-II replica eller RS6-II replica. 19" med 235/35-19 dekk

Av disse to. Hvilken syns du ser best ut?

RS4-II

24zvdic.jpg

RS6-II

IMAG0011.jpg

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde gå for RS4-II. Jeg vet ikke hvorfor men RS6-II ser skikkelig små ut i 18" på golf og audi.. Så med mindre du har lyst på 19" så ville jeg gått for RS4-II!

Edit: Så ikke at du vurderte 19". Da ville jeg gått for RS6-II felgene. Er ikke så ofte jeg ser dette på Golf V! De ser utvilsomt freshe ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok heller valgt RS4-II felgene. Synes de ser bedre ut enn RS6-II felgene. RS6-II ser litt alminnelig ut etter min mening. Selv om RS4-II begynner å bli noe vanlig å ha på VAG biler, er det fortsatt de som ser best ut. Gjerne i mørkere farge. Det er også mindre vanlig. 19" på en Golf, blir mye felg da, men det går. Har 18" på min Leon, og synes det er nok felg. Tror ikke jeg ville hatt mer felg enn som så. Måtte i så fall være noen mer åpne felger, sånn som RS4-II. Synes igrunn felger med mange mindre og gjerne noe kantete eiker er pent på små biler. Uansett viktig med felger som bygger helt ut på VAG biler. Sånn breikantfelger passer best på BMW'er og slikt.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir lettere å selge bilen senere med RS4 felgene enn RS6 felgene. Hvis jeg ikke tar felgene med til neste bil som sikkert blir en Golf eller Audi. Har bestillt RS4 felger. Men er ikke bundet til å kjøpe de.

Har planlagt å kjøpe RS4 felger lenge, men har begynt å like RS6 felgene mer og mer.

Terondo: jeg syns breikantfelger passer på Golf. Gamlebilen (golf IV) hadde breikant. Syns det så bra ut. *savn* Men er ikke lett å få tak i breikant til Golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dekk1 klarte visst ikke å få tak i RS4-II felger. Og de klarte jo ikke å gi meg beskjed om det. Har ventet i evigheter. Så det ser ut til at det kanskje blir RS6-II felger om de har de.

Fortsettelse følger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk: bf goodrich g-force 235/35-19 load greie: 91 y xl

Felg: RS4-II replica 19"

bredde 8JJ (JJ = profilen på felgen mot dekket, eller noe sånn. Kan leses om her:http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

Innpress (ET) 42

Senket med 35mm foran og bak med H&R sport springs. Originale dempere.

Edit: rette specs

Endret av elwood84

Lenke til kommentar
Del på andre sider