Peedy Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Hey! Jeg er mer eller mindre lykkelig eier av en Peugeot 106 97 mod. med hele 1.1 l på 60 hk under panseret (ikke le;) )..... Har lyst til å få hvertfall litt mer ut av den, for pr. i dag kan jeg nesten løpe fortere!!! Er det noen som har no tips til hva jeg kan gjøre for å trimme/tune den litt! Har satt i jamex innsatsfilter, men vil bytte ut dette med et åpent kit. Noen forslag, og hvor kan jeg evt. få tak i det? Skal også montere noen senkefjærer, dra den ned 40-45 mm:) Noen tips til hva jeg burde gå for?? Evt. andre tips?? Bilder av "vidunderet" kommer så fort snøen har smelta;) Mvh/ Peder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Det er bare en eneste ting du kan gjøre, hvis det skal være økonomisk forsvarlig - bytt bil til en med stor motor originalt! Ellers kan du lempe ut motoren du har nå, og smelle inn en Honda B18C5 (fra Integra Type R) og hive kompressor på den, det er jo også en mulighet. (ja, det kommer til å koste som faen, ikke regn med å finne motor+girkasse til under 25.000 kroner, så kommer selvfølgelig motorfester, ledningsnett, drivaksler+++ i tillegg). Eller du kan bruke en eller annen Peugeot-motor, det blir sikkert lettere. Men imotsetning til B18C5-maskinen kan du få vanskeligheter med å kjøre over 400 hester på original innmat (noe du faktisk kan med Honda-motoren, ref. Meguiars-Integraen, og flere stykker på Amerikanske Honda-forumer)). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnar Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Du kan jo kjøpe en større motor fra Peugeot 106 eller Citroen saxo. Motoren fra Citroen saxo VTS er 1,6 på ca 130 hk det har 106 gti også. Gå på forumet til http://www.peugeotklubben.no for mer info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg