daniesands Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Heisann! Har en passat 1995 35i B4 : ) Og det plager meg at det kommer så sinnsykt mye eksos ut av bilen når jeg trør på gassen. Kansje toppakningen på motoren? Katalysator? Noen ideer? Takk for all hjelp! :) Siter 1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Er ikke helt med på hva som er problemet. Kommer det ut mye farget eksos (blå/hvit/svart)? Eller bare mye eksos? I såfall er det ingenting galt og du har et topp eksosanlegg ;) Trimkam i bilen kanskje? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniesands Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Hjelpest, har helt glemt av denne tråden pga. arbeid. Jeg er usikker om det er Trimkam i bilen - den er tross alt HELT orginal :P Det er mye blå røyk som kommer av den. Og er fullstending usikker på hva det kan være. Den bruker også (ehehe..) en go del olje. Siter 1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Hvilket betyr at du mest sannsynlig har slitte/morkne/utette ventiltetninger ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniesands Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Hvilket betyr at du mest sannsynlig har slitte/morkne/utette ventiltetninger ;) Hvordan kan jeg fikse dette uten at det koster flerfoldige tusen? :O Har ikke peiling på bil selv men prøver å fikse det som kan fikses :) Siter 1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Du trenger 8 nye tetninger, altså er for hver ventil. Koster ca 200 for alle 8, noe som er totalsummen om du gjør det selv. Kan enkelt skiftes uten å ta av toppen (dersom du har verktøyet til det). Har gjort det mange ganger med hjemmelaget verktøy ;) Du må av med toppdekselet, ut med kammen og ut med løfterene. Sett trykkluft på en sylinder og press sammen ventilfjærene, ta så ut låsene, retaineren og fjærene. Bruk en spesialtang for å dra av den gamle tetningen og monter ny. Monter så alt sammen igjen og gå videre til neste ventil. Jobben tar et par timer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.