Gå til innhold

sunny er tingen....


sunnyman

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Ikke bare du som kjører sunny her inne ;)

Jeg har en sort '92 2.0 GTi.

 

Om du kunne lagt ut noen bilder av interiøret i bilen din? Lurer litt på å lakkere deler av dashbordet jeg også, men vil se noen bilder av det først.. Har du også bilder av den blå instumentbelysningen? Mekket selv?

 

Sunny er jo bilen over alle biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har en gammal sunny 1.3 N13, jeg har putta inn turbo motor fra en cherry, og montert intercooler fra den nye primera diselen...

Justert opp ladetrøkket til 1.3bar... ca 170hk og ca 300nM.

Yppelig førstebil...

Alt inni er ombygd til el. vinduer, varmeseter, turteller. så nå er det bare og få montert servo.

* Nissan sunny 1.6L 91mod

* Nissan Sunny /m Turbo Intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke.

Nissan oppgir den til 6.4 sekunder.

I en annen tråd her på forumet ble den oppgitt til 5.97 sek.

 

Dette er "sakset" ut fra Danske "Bilen" fra 1992:

 

SKYLINE - GEM DIG FOR LILLEBROR

Ligesom den almindelige Sunny GTI ser denne ret uskyldig ud. Men skinnet bedrager til de grader. Sunny GTI-R 4x4 er simpelt hen udgangspunktet for Nissan's angrep på rally VM. Den er bygget med det ENE mål for øyet at TRYNE Lancia Delta Integrale, Subaru Impreza WRX og de andre rally-bananer. Synny GTI-R 4x4 er en bil av samme type med turboladet frontmotor og 4-hjulstræk i en kompakt karosse - men er også af en held annen kladse. Den keneds på luft-indtaget på frontklappen og den større "kasket" bagtil. Fabrikken oppgiver 0 - 100 tiden til "max" 6.4 sekunder og tophastighet til "minst" 223 km/t, men både tyske, italienske og engelske tester har givet tider helt nede i 5.05 - 5.25 sekunder på standardbiler. Accelerationstestene har blivet køret mange ganger og holder vand. I vor test klicket vi den til 5.32 sek men forholdene var ikke optimale da banen var regnvåt. Falsk beskedenhed fra Nissan med andre ord. Pudsig nok kører GTI-R på små beskedne 14" hjul. Større hjul ville gøre denne rally-vinderen endnu mer velkørende. Her haver man kort sagt den ultimate vinderbilen for gade eller for de barske rally gutta. Standard levers homologiseringsudgaven for gade med viskosedifferensiale foran og bak. Sunny GTI-R er og bliver for alltid en dræberbil af dimensioner, og ligetil om 10 år vil nok GTI-R være synonymt med noget af det mest ultimate som Nissan haver produceret, så grom er den simpet hen. Vi tipper at den ikke vil opnå samme status som uopnåelige Skyline GT-R som er en myteomspunnet fantasibil fra Østen, men Sunny GTI-R er lige så vild - om ikke et par knapper værre. Skal ikke sælges i Danmark.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår