Beinet1 Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Hei, Jeg skal til å bytte ytre drivledd på en Audi A3 2005 med 2.0 TDI motor. Hvilket tiltrekkningmoment/antall grader skal brukes ved tiltrekking av senterbolten ved montering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 på A6 C4 skal det være rundt 200 Nm mener jeg. Ellers har jeg pleid å bruke en muttertrekker på 310Nm og tatt det på feelingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 På A6 C4 skal det være 200 Nm + 90º. Vil tro det skal være det samme på din A3 da bolten er av samme dimensjon (M16x1,5). Husk ny bolt, ikke bruk opp igjen den gamle. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet April 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Hei, takker for svar. Jeg sjekket litt rundtom både med Autodata og diverse Haynes manualer til andre VAG biler (har ikke tilgang til data for denne bilen). Det er litt forskjellige verdier rundtom, men hovedpoenget er at denne skal draes til såpass mye at bolten strekkes slik at den ikke mister forspenningen og løsner. Jeg landet på 190Nm + 90 grader. Tror at dette ikke er langt unna sannheten :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg