morteen Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 På min stereo er det en utgang som er merket "Subwoofer" men på det fleste subwoofere er det to "innganger" mens det er en utgang på spilleren min. Hvordan subwoofer skal jeg ha? Er helt grønn på dette området her. Har lagt ved ett bilde som viser hva jeg mener. Takk på forhånd! :happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 (endret) Det er (som regel, men slett ikke alltid) én subwoofer-utgang fra spilleren fordi subwoofer-kanalen (som regel) defineres som en mono-kanal. En subwoofer med innebygget forsterker har gjerne to-kanals inngang av forsterkertekniske grunner, det må da benyttes et såkalt Y-ledd fra subwoofer-utgangen for at begge inngangene skal kunne brukes. Likeledes om du skal bruke en separat forsterker til subwooferen; en to-kanals forsterker som skal brokobles trenger (som regel) begge inngangene i bruk, mens en monoblokk/1-kanals forsterker som regel har en mono-inngang for tilkobling til subwoofer-utgangen fra spilleren. på det fleste subwoofere er det to "innganger" Litt unøyaktig bruk av ordet subwoofer her; en subwoofer er selve høyttaleren, og den kan ikke kobles direkte til en linjeutgang fra spilleren. Det må settes inn en forsterker imellom. Endret April 16, 2011 av TransMedia Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteen Skrevet April 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 (endret) Tusen takk igjen transmedia! Selger dere sånne Yledd? Og høyttalere foran til en golf 4 1999 mod? Endret April 16, 2011 av morteen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteen Skrevet April 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 Hvordan forsterker skal jeg velge da? Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 25, 2011 Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 Er litt vanskeligt å anbefalle forsterker, når ein ikkje veit kva den skal drive og ca prisklasse Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteen Skrevet April 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 Har ikke bruk for noe "svære" greier. Har egentlig tenkt å kjøpe aktiv-basskasse, noe og anbefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 jeg bare må...det heter HVILKEN.... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 Har ikke bruk for noe "svære" greier. Har egentlig tenkt å kjøpe aktiv-basskasse, noe og anbefale? Denne er bra: http://www.judysbilstereo.no/basskasser/aktive-kasser/focal-solution-25a1-m-aux-inngang og der har du forsterker til fronthøyttalere også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg