xdundunx Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Hei. Jeg har en 240 med en B230A motor men denne er "vanskelig" å sette turbo på hvis du ikke har dette R-sport kittet. Så jeg lurer, har en B200K motor ligganes. Er det mulighet for å kjøpe intercooler og turbo, og bare kline det på uten noe ekstra deler, eller vil ikke det funke med den forgasseren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Det vil nok være enda vanskeligere. Du trenger jo ikke noe R-sport-kit for å få turbo på en a-motor. Du trenger bensinpumpe med trykkregulator, trykkforgasser, trykkboks før gasser, eksosmanifold med turb og passende eksos og diverse rørdeler til trykkrør. Pumpe med trykkregulato kan det jo brukes orginalt eller en passende elektrisk pumpe med regulator. Trykkforgasser, enten orginal turbogasser eller en vanlig a-gasser med igjentetta choke og annen dysenål. Trykkboksen kan lages selv Eksosmanifolden med turbo er kanskej ikke så lett å smi selv Eksos finnes det jo mye fint å velge i Trykkrør greier du jo å snekre sammen. Noe usikker på 200k, men 230k har veldig høy komp, og en gasser som ikke er egnet for formålet. Kan være jeg har glemt vekk smådeler. Ville ikke satsa på gassertrbo egentlig, mye bedre med med F-ledningsnett med formotstand og flytta LMM, og bare putte rett oppi en FK/FT og trimme videre på det om det ikke holder. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg