Gå til innhold

Montere MVH-8300 i Carisma '01 - ikke liv i ny spiller

Ranger emnet

Alastor

Anbefalte innlegg

Aller først - jeg har IKKE peiling på dette her. Så go easy on me. Reiser på påskerferie i mårra, og håper å få fikset ting innen da :P *evig optimist*

Har fått hivd ut den gamle stockspilleren og skal nå få satt inn en MVH-8300 fra Pioneer. Har kjøpt iso-adapter på torshov bilrekvisita, som passet flott - og har koblet på spilleren og alt.

Men spilleren er dau, null og niks liv, uansett trinn på tenninga.

Hva kan dette være? Ifølge all info jeg klarer å lese meg opp om på nett så er rød kabel strøm, og gul kabel lagringsstrøm - men om jeg følger kabelstrekket over på bilens egen kontakt så blir gul til blå, mens rød fortsetter.

Vedlagt er noen bilder.

Kontakten til carismaen (de to i midten, blå og rød, er de som går videre til gul og rød på iso-adapteren og videre inn i bilstereoen)

[ATTACH]22244[/ATTACH]

Resten av kablene til spilleren. Tipper de to andre er til kjørecomputeren, som fungerer som display for stock-stereoen. Den blå går egentlig ingen steder..ligger bare løst midt i bilen faktisk.

[ATTACH]22245[/ATTACH]

post-62814-13804853267513_thumb.jpg

post-62814-13804853267584_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel berre å måle spenningene.

Rød er remote til spilleren. (tenningen skrur av og på denne spenningen)

Gul er spenning ifra batteri. (her går hovedstrømmen + at den blir brukt til minne)

Svart er jord.

Har du disse 3 iorden, so skal spiller skru seg på

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etterhvert tenkt/lest meg fram til at problemet må være med jordingen, at jeg ikke får koblet den skikkelig. Har forsøkt flere punkter, men de er alle bare rett inni dashbordet.. i tillegg så festet jeg aldri kabelen skikkelig, bare hang den på..

Jordkontakten er fryktelig kort, så lurer litt på hvordan løse dette. Kan legge ut bilder fra inni dash senere, men setter pris på tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg virkelig ingen anelse om.. Jeg kan som sagt null og niks. Men kan fint kjøpe inn hva som trengs og fikse opp så lenge noen forklarer hvordan på en enkel måte..

http://bilradiospes.no/img.php?bilde_inn=2008/09/19/148d345cd47f5e.jpg&bredde=605&rot=0&i=ok

Her er isoadapteren jeg har, med jordingskabelen som dere ser ikke spes lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider