Vaskemopp Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 (endret) Hei.... Jeg har en 95 mod 2,5 bensin Omega Stasjonsvogn som jeg av og til sliter med og få starte! Problemet er slik:når jeg vrir på tenninga og det gule "motor" varsellyset lyser i instrument panelet starter den med en gang! Så er det av og til når jeg slår på tenninga så lyser det ikke og da er det ikke mulig å få startet den, da kan jeg slå av og på tenninga non ganger så kommer den! Men.... så er det ikke alltid det heller går og da må jeg ut og koble fra batteriet både + og - la den stå litt (på en måte en reset regner jeg med) koble til batteriet og prøve på nytt (hender jeg må gjøre dette fler en engang også)! Virker som om det er noe som henger seg opp! Tror det er en slags ventil "den runde bosch tingen" som har strøm til seg bak og en slange forran og som går inn til innsugsmanifoilen på topppen av motoren! Noen som kan hjelpe meg?Er tungvint når kona er ute og handler så må hun stryre med dette! Mvh Vaskemoppen :D Som ellers er fornøyd med Opel "en gøy bil" :D Endret April 17, 2011 av Vaskemopp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Du bør få lest ut evt feilkode. Er ikke lett å si hva det kan være. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vaskemopp Skrevet April 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Har lest av følgende koder: 12 89 93 135 94 48 56 57 55 132 Er det bare å skrote bilen eller!? kommer ikke til å skje uansett men....hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Høres ut som du har problemer med strømmen til "hjernen". Kan være ett rele som er årsaken. I motorrommet er det en boks bak batteriet som inneholder hjernen og endel releer. Er to like releer som står på bakveggen i denne boksen, der ene er til bensinpumpen og det andre til selve innsprøytningen. Husker jeg ikke feil er dem oransje, eller grønn. Bytt disse, hent dem på huggern eller noe sånt. Neste feil kan være være bryteren som står bak tenningslåsen. Blir det kontaktfeil i denne, vil den også kutte strømmen av og til før den gir helt opp, men prøv releene først. Har du sjekket alle jordingsledninger? Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vaskemopp Skrevet April 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Takk for svar! Jeg har fått tak i releer og skal bytte disse. Videre skal jeg sjekke jordingspunktene. Kan du beskrive hvor disse ligger ca eksakt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Følg -kabelen ned til baksiden av batteriet når du står framfor bilen, der er både ledningsnettet inni bilen og motoren jordet. Løsne skruen og sprøyt Wd40 eller CRC556 mellom kabelskoene og vri dem godt frem og tilbake før du strammer den igjen. Regner med at dynamoen er i orden, og ladespenningen ligger mellom 13,6 og 14,5 volt. Håper du får fikset dette med disse rådene, men tenningslås bryteren er også et svakt punkt på disse bilene. Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vaskemopp Skrevet April 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2011 Takker så masse for hjelp skal prøve dette,har litt tid i påsken! He he gir meg ikke har akk hatt en 3 mnd service på bilen hvor jeg har sveiset rust (begge hjulbuene), lakket,tatt masse slitedeler, da dette dukket opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vaskemopp Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Da var releer,tenningsbryter byttet og jordledninger pusset rene, dynamoen lader 14,4 men problemet er fortsatt!Kan vri av og på tenninga en 6-7 ganger uten problem alt er fint og bilen starter, men etter 6-7 ganger så slutter motorlampa å lyse (Dette i modusen før jeg vrir nøkkelen helt over for å starte bilen, og bilen vil ikke starte, når jeg leste av diagnosen så viste den feil med motorlampa (denne koden 135 'Check engine' lamp (fault code lamp) Low voltage) håper påsken har vært bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Muligens utslitt tenningsbryter? Siden det er dårlig spenning på motorlampa, så kan det være dårlig kontakt i instrumentet? Har du snakket med Opel for å høre om de har vært borti noe lignende? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.