Erikols Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Her en dag klarte jeg å punktere, og ettersom jeg var et stykke hjemmefra måtte jeg på med reservehjulet. Dette hulet ble jeg kjørende på i en uke. Nå i dag skulle jeg skifte til sommerdekk, men det var helt umulig å få av dette hjulet. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få løsnet hulet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 skru ut boltene og så sparker du i toppen av gummien på dekket så bør de løstne viss ikke så tar du ein hammer å slår litt på felgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Om du får løsnet hjulmutterene / boltene, og det er selve hjulet som sitter fast; Skru ut boltene 2-3 mm. kjør litt frem eller tilbake og brems. Pleier alltid å løsne etter en meter eller to. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Hvis bilen er jekka opp, så er det ofte enklere å legge inn femtegiret og ruse opp til ca 100 km/h. Trå deretter på bremsen, så detter nok hjulet av. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 håper det var kødd? :S Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 Om det ikke var "kødd", så er det i alle fall best å la hjulboltene stå litt løst i, ellers så kan det være litt usikkert hvor du finner igjen hjulet. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Hvis bilen er jekka opp, så er det ofte enklere å legge inn femtegiret og ruse opp til ca 100 km/h. Trå deretter på bremsen, så detter nok hjulet av. Vet ikke om jeg skal le eller grine av enkelte av innleggene dine, men du har tidvis antisosiale tendenser. Håper folk skjønner det, og at du skjerper deg, ellers blir vi kanskje nødt til å skrive inn en advarende karakteristikk i brukertittelen din. Nå er sikkert trådstarters problem løst, men om andre trenger flere råd så kan man prøve å sparke hardt i ytterkant. Fungerer ikke det så bruk stor hammer på innsiden av felgen hvis det er stålfelg, de tåler det helt fint så lenge man slår på flatene. Alufelg; så kan man varme senteret med propanbrenner eller lignende, de utvider seg med mye varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Når trådstarter hadde så store problemer med å få av hjulene at det var nødvendig å spørre her om hjelp, så er det rimelig å anta at han hadde prøvd de snille metodene først og var ute etter de litt mer tøffe metodene som garantert får hjulet av bilen. Men du står jo fritt til å slette innlegget, hvis du mener det ikke tjener noen hensikt. At et løst hjul i 100 km/h er farlig, er så opplagt at jeg ikke gadd å nevne det. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Jeg bruker nå å smøre kobberpasta på senter og hjulbolter. Men når bilen er jekka opp. Jeg har dratt og rykket i felgen bannet og hammeret mot felgen. Så setter jeg på mutterne og skrur dem nesten helt inn. kjører bilen frem og bremser til jeg ser felgen har løsnet og beveget seg litt. Men med kobberpasta pleier hjula å løsne kun med å rykke litt i dem og banne litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg