Gå til innhold

Fikk en traktor i sia, hvor mye får jeg igjen for bilen?

Ranger emnet

P-in-P

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen som vet hva jeg kan forvente meg igjen for en Almera 97 1.6sr som har gått 160 000?

Bilen ble såpass skadet at den blir garantert kondemnert.

Listeprisen ligger på 60 000 etter det jeg fant ut, men det er vel ikke den samme summen som forsikringsselskapene opererer med vil jeg tro.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.000,- høres omtrent riktig ut. De kommer nok til å kikke på Finn.no for å danne seg et prisbilde. Listepris på 60.000 høres ut som galskap, men er du heldig er de jo dumme :) (tviler). Her ligger en 1998 modell ute for 23.000,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27874891

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent på et tilbud først.

Er ikke bestandig forsikringsselskapene er så sleipe som mange trur.

Om du har kasko (men det har du vel trolig ikke), så vil ditt selskap ta seg av saken i forhold til motparten og ditt oppgjør.

Om du får et tilbud på f.eks. 20.000 + årsavgift + omregistrering = f.eks. 25.000

Om bilen (vraket) ikke har noen særlig salgsverdi for selskapet, og du er interessert i å fikse den opp selv, kan du kanskje få oppgjør med fratrekk av vrakpanten.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca 9 år siden ble jeg påkjørt bakfra og bilen min ble kondemnert. Jeg hadde gitt 12.000,- i innkjøp (Audi 90 2,2E). Fikk 15.000 i kontantoppgjør etter at de hadde sjekket litt på Finn. I tillegg fikk jeg beholde bilen, og den solgte jeg videre for 7.500,- God deal :)

Tror de trakk fra vrakpanten på erstatningen når jeg valgte å beholde vraket.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider