renoxxx Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Hellu. Motorviften på min w202 1994 mod går konstant. bilen står over natten og har da ingen grunn til å gå når bilen startes, men den går alikavel. kan dette være at varmeføleren har hengtseg opp, siden denne er mekanisk og ikke elektronisk? Takker for svar:) Siter MB w202 :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Alt 1: Jeg aner ikke hva W202 står for, men er det AC/Klima på den? Vifta vil da nemlig gå uansett når AC kompressoren står på. Alt 2: Er det el.vifte eller reim på den? Er det reim, skal den enten gå hele tiden, ellers så er det slurefunksjonen som ikke fungerer som den skal. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
renoxxx Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Hehe. w202 er motortypen på bilen :) mercedes c-180 1994 mod. Det er snakk om radiatorviften her. den "store propellen" framme på motor!!! hehe ;) Hvertfall, den er vell dreven av ei reim, men har antagligvis en sluringsfunksjon siden den IKKE skal gå hele tiden. Når motor er av, er det umulig å snurre på viften for hand. har en kamerat med samme bil, så har samenlignet viftene (på den bilen snurrer den lett når motor er av) Hva er galt?? -_- Siter MB w202 :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Clutchen på vifta er gåen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
renoxxx Skrevet April 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Hmmm. Big deal å fixe? Siter MB w202 :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Kan være vrien å få av på enkelte biler. Kjenner ikke 202 så godt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
renoxxx Skrevet April 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 fant ut hva jeg må gjøre. bare se på den superproffisjonelle bilmekanikern XD haha Siter MB w202 :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet April 19, 2011 Rapporter Share Skrevet April 19, 2011 W202 er karosseribetegnelsen på bilen:P men enten er det slurekløtsjen til vifta, eller så er det tempføleren til vifta. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
renoxxx Skrevet April 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2011 stian, en slik viskosekobling (slurekløtsj) skal jo være helt uavhengig av elektronikk eller føler, altså mekanisk. Den skal utvide seg ved varme, som gjør at den "kniper" seg fast og dermed går rundt med samme hastighet som turtallet på bilen. men om du er sikker på det du sier, så lurer jeg på hvor den temperaturføleren ligger!? :D Har også en metode jeg har tenkt å prøve: helle over viften med varmt vann, og stormkjøle den med kaldt vann. dette kan kanskje få viskosekoblingen til å løsne seg dersom den har hengt seg opp. :D teste det senere i dag. Siter MB w202 :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg