Gå til innhold

Passer impressen?

Ranger emnet

esptho

Anbefalte innlegg

Har en A6 2006 mod. Originalfelg+dekk (sommer) er 205/60/16. Impress er ET42.

Jeg har NULL peiling på dette og lurer på om felger til en Passat 07 vil passe. Disse er 225/40/17 og impress ET35. Ser på diverse "dekksider" at størrelsen på dekk og felg passer, men det er dette med impressen som gjør meg veeeeldig usikker.

Det er for øvrig boltsirkel 5x112 på begge settene.

På forhånd takk for hjelpen. :)

Endret av esptho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at det skal være lovlig må bilen vises, å det må bli stemplet i vongnkortet.

Jeg har aldri giddi å vist bilen selv om jeg har byttet felger.

Kjører med 35Et på audi'n hvor det egentlig skal være 45Et

Felgene ligger fremdeles innenfor sjermene, så jeg ser ikke problemet med å kjøre med det uten å ha det i vongnkortet :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må eg vise bilen viss eg bytter fra ET 45 til ET 35 foreksempel?

For å lovlig kunne bruke felger med innpress på 35mm når bilen er original med innpress på 45mm, må du ha godkjenningspapirer fra importør at de tillater det. Så må du på biltilsynet for å få skrevet inn alternativt innpress i vognkortet. Regner også med at biltilsynet vil se bilen med de nye felgene for å forsikre seg omat det er plass og at du har nødvendig skjerming. Så da blir det vel en visningstime også for å få det inn i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits i å vise dette, sjangsen for å bli tatt er minimal. Det er også sjangsen for å få det godkjent, helt håpløse regler. Om du så blir tatt er det jo bare å prøve å godkjenne det da du må på trafikkstasjonen eller bare skru på de gamle.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider