Gå til innhold

Startproblemer etter ombygging

Ranger emnet

Jo-Erik

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har en 740 original tic som gikk med L.H 2.2 sprut. Fikk etterhvert problemer med motorfusk, og byttet tenningsmodul, bankesensor, lmm, lambda, tennplugger, rotor, fordelerlokk, rotor, bensinhjerne, formotstander til bensindysene, gassspjeldsensor.

Motoren var nybygd i fjor sommer, og monterte da også nye tennkabler, så har ikke skiftet disse enda. Har feilsøkt meg grønn og bestemte meg til slutt for å bygge om til L.H 2.4, eter guiden til lars_b, i håp om at det skulle fjerne problemet. Har koblet alle ledninger riktig, men får bare start innimellom, og da den først vil starte går den bare noen sekunder, kanskje ett halvt minutt før den begynner som før og fusker, tåler ikke gass og finner ut at det er like greit og bare stoppe igjen.

Har brukt ledningsnett til 240 på denne. (9 pola kontakt med rød/svart, blå og gul/rød ledning)

Altså, nytt sprut, med samme gamle problem.. Pluggene blir også veldig våte, i tillegg til at jeg får ut følgende feilkoder:

Bensinhjerne:

1-2-3 : Ingen signa fran kylvatsketemperaturgivaren, eller kortslutning til jord. Motoren uppfør sig som om den vore het.

2-1-3 : Gasspjellkontakten i fullbelastningslage, kortslutning til jord.

Har også prøvd funksjonstest som står beskrevet i haynes boka, og da fungerte alt normalt, + at jeg har byttet tempføler til ny.

Har også målt ledningene, men finner ingen som går til jord, bortsett fra en som skal det etter ledningsskjema i haynes boka til 740.

Til slutt har jeg også tatt en kompresjonstest og den viste at motoren var innenfor normale verdier der.

Noen som har noen tips til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider