Gå til innhold

Problemer med sentrallås!

Ranger emnet


A5trid

Anbefalte innlegg

Hei!

HAr plutselig fått problemer med sentrallåsen på min golf 3.. Funker fint å låse både opp og igjen dørene, men den har nå begynt å låse seg selv bare en kort stund etter at jeg har låst den opp! Så om jeg f.eks. skal ute og kjøre, låser dørene seg mens jeg kjører.. Og da må jeg rulle ned vinduet og låse opp med nøkkelen fra utsiden for å komme meg ut igjen :/

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvorfor den låser seg når du begynner og kjøre.

 

Har selv hatt en del problemer med sentrallåsen i det siste, men jeg holder på og installere fjernstyrt sentrallås, så derfor er noen koblinger litt løse. Tror mitt problem kommer derfra.

 

Det med den lyden du beskriver, mener jeg er låsen til bagasjeromsluka. På min bil kan jeg se bryteren bevege seg når denne lyden kommer (ca 10-20 sek etter jeg har låst bilen).

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Murrelyden" er pumpa til sentrallåsen du hører. Hvis den går er lita stund (ca. 10 sek) fra du har låst kan det tyde på at du har en lekkasje på en slange...

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Murrelyden" er pumpa til sentrallåsen du hører. Hvis den går er lita stund (ca. 10 sek) fra du har låst kan det tyde på at du har en lekkasje på en slange...

 

Lekkasje i en slange? det kommer noe sånt på min, jeg låser bilen så kommer den lyden fordi jeg låser bilen og så litt senere kommer lyden igjen, første gang jeg hørte det trodde jeg den låste seg opp igjen av seg selv eller noe xP.

Hvilken slange tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ei pumpe til høyre bak i bagasjerommet som styrer sentrallåsen. Fra denne går det slanger langs gulvet (under dekslene langs dørkarmene) til hver dør/lås. Slik jeg har forstått det, så prøver pumpa å låse dørene i max 10-20 sek før den "gir opp". Dvs. at hvis du har en slange som det er hull i/lekker, så vil pumpa fortsatt kunne klare å låse døra, men vil bruke lengre tid da det går saktere å bygge opp vakuumet. Om en slange løsner helt fra f.eks. låsen eller i en overgang vil pumpa "murre" i 10-20 sek uten at døra blir låst.

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår