Gå til innhold

Deffekt airbag? 95mod a6

Ranger emnet


vegard19

Anbefalte innlegg

Hei.

 

for en stund tilbake så drev jeg tok inn og ut sikringer, og etter det så har airbag lampe lyst også var jeg nede på verksted idag og da kom det opp 3 feilmeldinger på airbag:

 

*sporadisk

*lav spenning/strømbrudd

*deffekt styreenhet

 

sku da prøve å nullstille lampe men da kom det opp en melding: kan ikke slette feilmelding.

 

Dette med at airbag lampe har lyst, har skjedd 2 ganger, og første gangen jeg dro til et "annet" verksted så fikk du null stilt den og alt var bra.. men det var i fjord en gang. da hadde jeg enda enn gang drivet å tatt inn og ut sikringer.

 

men idag så fikk vi ikke slettet varselampa.. hva skjer?? dette er da et annet verksted med sikkert anen type diagnoseapperat, men skal vel ikke ha noe å si det?

 

kan ikke skjønne hvorfor det kommer at styreenehet er deffekt

 

Edit: skiftet batteri her i vinter og da hadde jeg den varselampen, han nede på verksted sa at jeg kunne prøve å koble ifra batteriet en stund også prøve med å 0 stille den etterpå da igjen.

 

håper noen har noe tips her til hva som er galt ??

kjedelig at den skal være sånn:/, greit at det er i orden om jeg sku være uheldig en dag :(

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel ikke den tråden jeg var ute etter da;)

 

var ute etter flere tips igrunn

 

noen som vet ossen jeg kan finne ut om styreenehet er deffekt ?

 

Ja, du kan kjøpe deg testapparat. Mener å huske at det koster ca $2.500. Eller så kan du prøve å bytte enheten.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har vel kun et par ganger opplevd at koder ikke lar seg slette, og da har det vært brukerfeil.

Meldingen du får er typisk for dårlig kontakt, overspenning, underspenning, brudd etc på airbagkretsen.

Det kan være rett og slett at du i din iver i å rive ut sikringer fikk hjernen til å registrere et spenningsfall/topp som feil, og koblet ut hele systemet. Husk alltid å ta strømmen på bilen før du drar ut sikringer, airbagdeler er dyyyrt, og du kan i tillegg utløse airbaggen!

Prøv å slett kodene med Vag-Com.

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår