Gå til innhold

Kanskje kjøpe Volvo V40 1,9tdi

Ranger emnet


octavia02

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å gå til innkjøp av en Volvo V40 1,9tdi, men har ikke så mye kjennskap til disse bilene. Ut ifra hva de ligger på i pris så blir det en 2002-2005mod. Så til det jeg lurer på.

 

Finnes det forskjellige utstyrnivåer? Hva heter de, og hva er forskjellen?

 

Jeg skulle gjerne hatt klimaanlegg, men har kun sett de med AC. Cruisecontrol er nesten et must for meg. Var dette ekstrautstyr? Eller er det enkelte utgaver som hadde det som standard?

 

Når det gjelder forbruk så har jeg lest mye forskjellig. Enkelte sier de kjører den ned på 0,5 ved forsiktig kjøring, mens andre sier de ikke får den under 0,8. Hva er deres erfaringer?

 

Er det ellers noe jeg bør være spesielt obs på bortsett fra normale slitedeler og rust?

 

Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med lykteviskere som står oppe på min hvertfall. Jeg har ikke klart å få den noe særlig under 0.8 men jeg har automat. Og egentlig aldri regnet noe særlig på det. (Rust er jo alltid ett problem spesiellt rundt fyllrøret til tanken)

 

Ellers er det jo Business modell, Sportsmodell og litt diverse der. Husker i hvertfall at Business var en bedre utstyrt modell også var sports-modellen en videre påbygging av business igjen med andre felger, black blend lykter og litt forskjellig. Var vel også en Limited sports edition ute også med diverse kroma tillegg.

 

Se på denne linken så står det litt om pakker: http://www.volvoclub.org.uk/press/volvo2002/html/tech/sv40.html

Det er fra 2002-modellene.

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Det virker ikke som du har mye problemer med din bil. Men som du sier, rust er jo alltid et problem. Det skulle nesten vært lovpålagt og understellsbehandle bilene før de slapp ut på Norske veier.

 

Ut ifra linken forstår jeg det som at sportsutgaven er den best utstyrte, og at samtlige sportsutgaver har sportseter i delskinn. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Det virker ikke som du har mye problemer med din bil. Men som du sier, rust er jo alltid et problem. Det skulle nesten vært lovpålagt og understellsbehandle bilene før de slapp ut på Norske veier.

 

Ut ifra linken forstår jeg det som at sportsutgaven er den best utstyrte, og at samtlige sportsutgaver har sportseter i delskinn. Stemmer det?

 

Limited Sport Edition er den som kommer med mest utstyr, og jeg tror de har minimum delskinn på setene (min har helskinn).

 

Jeg har sett at noen har hatt problemer med rust rundt tanklokket på v40'ene, men jeg tror det var kun på fase1 utgaven. Jeg har ikke hatt det på noen av de fire jeg har hatt selv.

 

Ellers er det veldig lite kjente feil på disse, med unntak av lyktviskeren som en nevnte her. Itillegg får noen problemer med vvt-hjulet etter endel år/100.000+ km.

 

De sluttet å produsere v40 i 2004, så du finner nok ingen nyere enn det hvertfall :)

 

Knakende gode biler med veldig lite feil, så tut og kjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår