Gå til innhold

Sony CDX GT220 Remote kabel til Kicker ZX450.2 forsterker gir ikke strøm

Ranger emnet

mortenffs

Anbefalte innlegg

Hei. Idag spillte jeg litt for kompisene mine utenfor KIWI.

Etter noen minutter forsvant bassen helt. Jeg trodde det var en sikringen på (+) kabelen som hadde gått. Jeg fant sikringsboksen og så at sikringa ikke hadde gått.

Ble sjokkert, trodde hele anlegget hadde fått seg en smell. jeg tok leatherman kniven og sluttet kretsen ved forsterkeren (12v+ til remote) og da startet forsterkeren og begynte å spille. tenkte ut en teori at Remote kabelen var brent/kuttet eller at en sikring hadde gått ved spilleren eller på remote kabelen. tar vekk alle deksler. finner ingen sikring på remote kabelen. (usikkert siden jeg ikke fikk vekk alle). prøver å ta ut radioen men den sitter bom fast etter jeg har dratt den ut ca 3 cm. har fulgt instruksjonsbok men får den ikke ut. Tips? prøvde å komme til radioen fra siden eller bakfra men det ser ut som om jeg må fjerne hele dashbordet. Hjelp?

kjører en Mercedes E220 CDI '01

Endret av mortenffs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikkje verre enn at du måler om du har 12v på remoten.

Å kortslutte mens det er strøm på anlegget, er ikkje akkurat det smartaste å gjera.

På remotekabelen, er det ingen sikring. Det går jo omtrent ikkje strøm her.

Eg veit dessverre ikkje korleis ein tar ut sony spillere.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selfølgeligt ingen problem å legge ein ledning ifra 12v på forsterkeren til remote på forsterkeren.

Men da skal strømmen til anlegget væra av! (og den originale remoteledningen skal ikkje væra tilkobla)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter litt feilsøking med voltmetere fant jeg ut feilen. det var vist ikke noe problem like vel. tror bare forsterkeren fikk seg en smell. remote kabelen ga fra seg 10volt men likevel fungerte den ikke. er ikke sikker ( teori ); kortslutt på systemet sletter minnet på cd spilleren og dermed sender den ikke remote til sub-out. . konfigurerte cdspilleren og plutselig startet forsterkeren. merkelig :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider