Gå til innhold

Trenger hjelp med kobling av driftstrøm til stereo

Ranger emnet

torjus4

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bytte ut bilstereoen fordi den gamle ikke hadde de spesifikasjonene jeg ønsket. Jeg har aldri gjort noe slikt før så det hadde vært fint med litt hjelp. Jeg har koblet om alle ledningene grunnet gammel kobling. Dvs strøm og ledninger til høyttalere foran er koblet om, loddet og isolert. Jeg skal i tillegg koble høyttalerene bak til en forsterker. Men for å få stereoen til å virke trenger jeg å koble i driftstrømmen. Den nye kabelen er gul, men finner selvfølgelig ikke tilsvarende i bilen. Derfor lurer jeg på om noen vet hvor driftstrømmen skal kobles, så kan jeg gjøre det helt på nytt (utenom det eksisterende ledningsnettet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul skal ha konstant strøm, så denne kan du trekke fra batteriet, rød skal ha strøm fra tenning.

Men du gjør ting litt feil her, for det er høyttalerene FORAN du bør koble til forsterker, ikke de baki... Det er jo tross alt foran du sitter og kjører. Og når du sier at du skal ha høyttalere baki, så håper jeg ikke du skal ha sub baki bagasjen?

Ps, du hadde mest sannsynlig kun trengt en overgang fra kontakten i bilen og til ny spiller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte styre strømmen fra tenningen parkway. men som cossie sier så gul til batteri og rød til tenning og svart til jord. kan få kjøpt en overgang ellers så er det og finne fram multimeteret eller legge nytt :D

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider