Ratata Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by JeeRacing Var der. Så. Ristet på hodet, og dro. Noe mer uansvarlig og idiotisk arrangement har jeg aldri opplevd. Det første var under oppvarming/tørking av banen. Det er kanskje ikke så lett og forstå for de som ikke har prøvd. Men med vann på det underlaget som det er på Gardermoen...blir det glattere enn på en glattkjøringsbane. Man trenger da ikke være rakettforsker for å skjønne at bilene som ble kjørt i begge retninger under fullt gasspådrag....fort kunne gått i railen eller i fronten på hverandre. Hva var ideen bak dragkjøringen. Ingen starter, ingen tidtagning, ingen opplining. Rullende starter...hva er det? Det mest idiotiske var at erfarne sjåfører står å burner andre steder enn i burne gropa. Dette ødlegger banen...vil vi det da? Jeg hadde den oppfattningen før jeg dro til Gardermoen i helgen. At de fleste bilfikserte hadde en felles interesse for motor-baner i Norge. Men dette viste seg tydelig feil. Hva tror folk vil skje hvis en bil tverrer og går over railen, med en dødsulykke eller fler til følge? Null sikkerhet, ingen godkjenning fra det offentlige.... Vi bor i Norge, ett fitte land når det gjelder regler. Men de regler som er satt må følges....hvis ikke går det bare utover oss selv. Håper å slippe noe mer arrangementer av denne kaliberen i fremtiden. ihvertfall på en bane. Hold denne slags aktiviteter på parkeringsplasser og andre egnede områder....det er der det hører hjemme. Hmmmmm...... Dette er jo ord som man bør ta til etterrettning. Sånn at sikkerheten kan holdes på et høyere nivå neste gang. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Ja sikkertheten kunne vært bedre. Men herregud da!! Var ikke dette det første banetreffet da? Slutt å klag på alt hele tiden... sikkerheten var dårlig og mye kunne vært gjort bedre. Men det ble banekjøring og de som kjørte hadde det helt sikkert gøy! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by NoLimit Men det ble banekjøring og de som kjørte hadde det helt sikkert gøy! :D Vi hadde det gøy vi som så på også :) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by LupoB0Y Vi hadde det gøy vi som så på også :) Ja du har rett i det! Var kult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by NoLimit Ja sikkertheten kunne vært bedre. Men herregud da!! Var ikke dette det første banetreffet da? Slutt å klag på alt hele tiden... sikkerheten var dårlig og mye kunne vært gjort bedre. Men det ble banekjøring og de som kjørte hadde det helt sikkert gøy! :D Var ikke der men har sett stygge bilder fra lignende i usa hvor en bil skar ut og traff mange tilskuere.... Sikkerheten er ganske viktig spør du meg... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by Audi90 Var ikke der men har sett stygge bilder fra lignende i usa hvor en bil skar ut og traff mange tilskuere.... Sikkerheten er ganske viktig spør du meg... Je tror Ruud har fått det med seg nå, og hvis han skal ha flere slike treff gjør han sikkert noe med det. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by Audi90 Var ikke der men har sett stygge bilder fra lignende i usa hvor en bil skar ut og traff mange tilskuere.... Sikkerheten er ganske viktig spør du meg... Vet da at sikkertheten er det viktigste på alle treff. Men....huff.. klaging og klaging på alt man gjør.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by NoLimit Vet da at sikkertheten er det viktigste på alle treff. Men....huff.. klaging og klaging på alt man gjør.... Er forskjell på klaging og konstruktiv kritikk.... som sagt jeg var ikke der... Initiativet er bra,men blir det stemplet av myndighetene kan fort vi miste muligheten til å få låne baner til slike ting... og de er hissige på sikkerhet osv... just my 0.02cents Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Jepp, konstruktiv kritikk er viktig, spesielt fordi det er deres første arrangement. I disse postene er den også formulert og fremført på en måte som gjør at den bare kan bidra positivt (i mine øyne) På den annen side: Husk nå også på alle sammen at slike treff er frivillige å være på. Voksne mennesker må passe på seg selv, er man i tvil om det er sikkert der man står får man finne en annen plass - man kan ikke ha vakter som går rundt og passer på seg hele tiden heller. Da blir det litt gestapopreg over det hele. Ser man en unge som er plassert farlig til bør man si fra til foreldre eller banemannskaper.... ungen bør vel ikke lide selv om foreldrene er trange i nøtta. Å gå sin vei er vel ikke den ideèlle løsningen i mine øyne. ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by Loppa Jepp, konstruktiv kritikk er viktig, spesielt fordi det er deres første arrangement. I disse postene er den også formulert og fremført på en måte som gjør at den bare kan bidra positivt (i mine øyne) På den annen side: Husk nå også på alle sammen at slike treff er frivillige å være på. Voksne mennesker må passe på seg selv, er man i tvil om det er sikkert der man står får man finne en annen plass - man kan ikke ha vakter som går rundt og passer på seg hele tiden heller. Da blir det litt gestapopreg over det hele. Ser man en unge som er plassert farlig til bør man si fra til foreldre eller banemannskaper.... ungen bør vel ikke lide selv om foreldrene er trange i nøtta. Å gå sin vei er vel ikke den ideèlle løsningen i mine øyne. ;) Enig der Loppa. Mine tidligere kommentarer er ment å bidra positivt for seinere arr. :) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 HEI! Våkn opp a! Voksne mennesker? Etter min mening er det faen ikke mange som faktisk er voksne nok til å passe på seg selv - det kommer jo tydelig frem etter helgens treff. Og da er man jo nødt til å ha folk til å passe på - det er liksom ikke så mye tvil om det. Og hvem får skylden hvis noen, uheldigvis blir påkjørt og drept fordi sikkerheten ikke ble overholdt? Gardermoen raceway er ikke noen lekeplass for bortskjemte drittunger...! Ta ansvar og tenk litt lenger en nesa rekker a! :fuckme2: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 Her må jeg si jeg er VELDIG enig med 48IDA. Dette er en stripe som brukes av mange til vetue formål. Vi vil vel ikke risikere at hele dritten stenges pga. sånne show som dere holdt i helgen. Skjønner at det er fett å kjøre på bane og slipper å tenke på snut og alt annet faenskap, men sånn som dette var lagt opp kunne det fort skje mye faenskap. Jo, banemannskap ER nødvendig. Det må passes på. Folk som står med nesa 1m fra biler i 200km/t skjønner ikke at det er farlig før han ser at hele familien hans ligger klemt ihjæl under en sierra i fyll fyr..... Gutter, dette er seriøse greier....er kjiipt om banen stenges for oss gatefolk pga. arrangemang som er helt på snørra. Vet dette er noe krass kritikk, men her må det tydligvis til, for hadde det skjedd noe der oppe uten brann og ambulanse hadde det blitt problemer -BIGTIME- og da er det bare å kiss goodbye til alt gateopplegg på gardermoen. Alle her vet hvordan norge og regler er... og jeg tror ikke det skal så mye til før det forslåes at det må bli slutt på banekjøring for å få slutt på streetracinga...politikere....:mad: Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 Originally posted by 48IDA Gardermoen raceway er ikke noen lekeplass for bortskjemte drittunger...! :fuckme2: Så var det dette med konstruktiv kritikk da.. Dette var vel kanskje ikke et så "voksent eksempel" Poenget er at dette var Be-4-You guttas første banetreff. Det er klart ikke alt stemmer første gangen. Men de tar sikkert innleggene deres seriøst, hvis de klarer å filtrere ut de poengene som var verd å høre på. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 Originally posted by LupoB0Y Så var det dette med konstruktiv kritikk da.. Dette var vel kanskje ikke et så "voksent eksempel" Poenget er at dette var Be-4-You guttas første banetreff. Det er klart ikke alt stemmer første gangen. Men de tar sikkert innleggene deres seriøst, hvis de klarer å filtrere ut de poengene som var verd å høre på. Jeg gikk kanskje litt av skaftet, MEN...jeg måtte bare få frem at det går ann å bruke hue litt. Regner med at Be-4-You gutta sjekka opp hva som krevdes av sikkerhet etc FØR de arrangerte, og ikke etter... Jeg var med å arrangere et "tilsvarende" treff i våres på G-moen, og det gikk da helt eksemplarisk for seg. Vi informerte da på forhånd om at det ikke var tolleranse for tullekjøring osv. Og vi hadde både brannmanskap og helsepersonell i beredskap hele tiden + vakter på området. Og dette var også FØRSTE gangen vi arrangerte noe slikt, så det er egentlig ingen unskyldning spør du meg. Håper alikevel at Be-4-You tar initiativet til flere arrangementer (bra at noen står på for gatebilfolket), men da under mere kontrollerte forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudolf Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 Hva var detta for'no a. det var ikke no arrangemang, "arrangøra" var opptatt med å kjøre bil i stede for å se at alt gikk rett for seg. et par 4-åringer som bare har har hatt basar i nabolaget for redd barna hadde gjort det bedre. hvorfor har de hele tia glidd unna spørsmålet om tidtagerutstyr, å si at et kretskort på det utstyret di var tildelt hadde tatt kvelden er for dumt, du blir ikke tildelt sånt utstyr, det leier du for 15000-20000 kr.oner eller no sånt . Ikke PA-anlegg fordi det ikke var tilgang til strøm? Blei strømmen kobla ut for at det ikke kom noe tidtagerutstyr å da var det ikke nnødvendig med PA heller? nei, med 50 i inngang å 200 for å kjøre på banen var det aldri meningen det skulle være tidtaging eller PA, meningen var bare at noen guttonger som drømmer om å bli et nytt GATEBIL ville kjøre gris!! ---Jeg syns mest synd på de som kanskje hadde kjørt 100 mil til noe de trodde var seriøst, også bare ført bak lyset av noen de ser opp til. Egentlig hadde det holdt med 2 ord FY FAEN!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg