Gå til innhold

Kicker 12'' L7 på Dynabel bf4501

Ranger emnet

gimmi

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Har nå fått prøvd kickern i bilen, men syntes ikkje den spiller høyt nok :o Jording og alt det er bra, er brukt 4m lang 25mm2 kabel til begge 2. og oppgradert jordinge fra batteri til karrosi. Men, bruker en 25 amp sikring, eg trodde jo denne kom til å ryke, men den hakje ryke enda etter mange timer. Men kan sikringe funker som en navle? For syntes suben overslår AAAALT for fort. den har 12.8v uten belasting, og 12.2volt me belasting (målt på forsterkern) når motorn ikkje er igang (står uten eksosannleg akuratt nå, ekje så populært og starte da xD ) men noen som har tips? eller kan forklare litt om sikringe? For eg ville noe trudd den sku sprengt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassen er ikke optimal, men den skal bli bygd sikklig nå straks, kassen er på rundt 50-60 liter, me 3'' utblås. Gain på forstekern står på max, fordi eg har egen justering for gain framme med rattet. (tok på maks bak, fordi da kan man stille fra 0 til max framme) PÅ forstekern er det ikkje så mye som er skrud opp. Noe som heter LPF har eg skrudd litt opp, da den hjalp mest, Ellers står det meste nede, fordi det ble bare dårligere lyd når eg skrude dem opp å. (alt står littrane på ellers) På spillern har eg valgt et program da, men har jo egen justering på suben. Der kan eg stille frekvens (den står på off akuratt nå) kan velge mellom 80 og 300 ca).

Langt og urydigt, me masse skrivefeil x) ekke den beste skapninge i rett skriving, sorry for de :)

Men håper dette var nok info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LPF = Lavpassfilter.

Dette filteret bør vel ikkje ha ein høgare delefrekvens enn 80hz.

Du kan og sette spillerens LPF på 80hz

Alt av lydinnstillinger på spiller og forsterker skal være av!

Optimal kasse har selfølgeligt ein del å sei.

Kva slags bil har du. (merke, årsmodell og type)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltså, eg kan vareir lpf fra 300 (maks) til etterlana mot 0. Så da skal eg vri den fra 0, og oppover til 80 en plass? bare helst ikkje mer? :) Også skal eg heller bruke de andre som subsonic, og en annen innstiling (ikkje gain nei) til å stille med? :) OG på spillern, så setter eg den på instilingen 80 (det er den laveste frekvensen som går an og velge, ellers kan eg velge i alt fra 80 til 300).

Høres dette noenlunde ut? og ja, har en audi 80 B4, 1993 mod ;) sedan. Er ikkje noe bensintank eller noe sånt i veggen på baksette her, som på gamlemodeln.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bruker dele filteret på spilleren kan du bare sette forsterkeren på max deling f.eks for da deler spilleren istede. subsonic filteret må du ikke skur for høyt, hvis du har gjort det så skjønner jeg hvorfor det er lite lyd :D er det ikke bare lavpass, subsonic og gain på den forsterkeren a? lenge siden jeg så på min sist så husker ikke :P

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblinene og ja, det skal du få! :) No skal me sjå. Først og fremst, selvfølgelig er ikkje jording kablen på 4 meter, er pluss kablen det (har sikkert skreve noe feil her oppe, sorry :p) jordinge går rett fra forstekern på seterygen og ned til setebelte feste :) Suben har eg koblet opp i 2 ohm, me og legge +'ene ilag, og -'ene ilag, (Målte med multimeter ettterpå at det var 2 ohm for sikkertskyld) Og selvfølgelig er +'en og minus koblet rett ^^ MEN! når dere nemnte koblinger, så kom eg til å tenke på en ting! Husker når eg så i bruksanvisninge, og der sto det noe koblings skjema for dobbeltspola høytalere. Der hadde dem kobla +'ene på A og B utgangene, og samme med minusen. (har bare 1 sub, så den ene suben, var kobla opp imot alle utgangene) Tror eg må lete litt og se om eg fin ner den..

Og petteraldo, det kan nok stemme, fordi den siste eg mangler er jo den 0 grader og 180 graders greine ;) Skal sjeke LPF og alt dette litt senere, også må eg se om eg finner manualen, så skal eg laste opp et bilde av det.. For sist gang eg spurde, var det ikkje rett i hele tatt vistsst :P

OG ja, sorry for skrivefeil xD er IKKJE min goe side akuratt det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider