Gå til innhold

Bygge om(/rammebytte) gammel Caprice Classic til 94-96 Impala SS?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har fundert på dette en stund.

Må først si at dette er rent hypotetisk da jeg ikke har noen av bilene.

 

Ser at det er mange Caprice Classics som har godkjent rammebytte og 86-90 karosseriet på eldre ramme. Etter litt søking har jeg funnet ut at 91-96 Caprice (og dermed også Impala SS) også bruker samme ramme.

 

Da lurer jeg på om det er mulig å flytte over alt fra en Impala SS delebil til en gammel, norskregistrert Caprice Classic? Eller jeg vet det er fysisk mulig, men kan det bli godkjent? Så vidt jeg vet når det er snakk om rammebytte så må man beholde 3 av 5 av de store komponentene (motor, gir, aksler, for/bakstilling, karosseri, ramme) fra den originale bilen og dette blir jo ikke aktuellt. Så jeg har utarbeidet noen alternativer:

 

1. Rammebytte i flere omganger. F.eks. først flytte over karosseri, seinere motor og gir etc. Dette blir ekstremt tungvint og da må det søkes om godkjenning flere/mange ganger, men man beholder da de fleste komponentene.

 

2. "Ombygging" til Impala SS. Det er jo mange biler som er ombygde. F.eks. Sierra ombygd til Cosworth. Ville noe sånt vært mulig å få godkjent? Når man bygger om på den måten så bytter man jo ut både motor, girkasse, aksler, hjuloppheng, etc. Også når man bare bytter til en større motor så må man jo ofte ha mange nye komponenter for at det skal godkjennes.

 

3. Godkjent rammebytte i USA før import. Har sett noen biler til salgs på finn der det er gjort rammebytte i USA før import så det er vel mulig å få det godkjent.

 

Hva trur dere? Har dere hørt om noe lignende? Grunnen til at jeg spør er at en Impala SS får du importert fra USA for rundt 80 - 100 000 i bra stand og med low miles, inkludert frakt og moms, mens den ene som er til salgs på finn koster oppunder 400 000.

 

Hvor mye vil det koste å foreta rammebytte på verksted forresten? Evt. hvor mange timer tar det ca.? Det er ikke noe jeg ville klart selv. Regner ikke med at det er noe jeg ville betalt et verksted for heller, men det går jo an å slenge delebilen på en henger og kjøre til Polen en tur.

Endret av Brede

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vil det koste å foreta rammebytte på verksted forresten? Evt. hvor mange timer tar det ca.? Det er ikke noe jeg ville klart selv. Regner ikke med at det er noe jeg ville betalt et verksted for heller, men det går jo an å slenge delebilen på en henger og kjøre til Polen en tur.

 

Jeg er usikker på de andre spørsmålene dine, men om du skal kjøpe de 2 bilene og betale et verksted i norge for jobben, ja da kan du nok bare kjøpe den bilen til 400' - det blir nok billigere :(

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår