LeoNico Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 Hei! Hadde bilen på verksted, da den spant unna den ene oppkjøringsrampen og falt ned på understellet. I ettertid har jeg merket dunking ved gasspådrag og bremsing, samt en intens skrapelyd. I tillegg merket jeg en gang at den lugget kraftig bakfra. Skrapelyden tror jeg kommer fra det ene hjullageret, men dunkingen og luggingen kan jeg ikke diagnostisere alene. Noen som vet råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 kan ver alt ifra dorlige foringer til gåent / rustet løst stag til bakakslingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeoNico Skrevet April 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 hjulene sto ca 30 grader i forhold til hverandre, da det bare var den ene rampen som spant vekk. Kan diffen /drivakselen ha tatt skade av det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 kan ver samme problemet som ein kammerat hadde mer ein mercedes var på tur 5 gutter å pluseligt lagte den ein dunkelyd når han akslererte da var de eine staget til bakakslingen som var rusta sundt å revet av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeoNico Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Tar opp denne igjen da problemet har blitt større. Jekka opp bilen bak i går og fjerna masse bøss som hadde lagt seg mellom bremseskjoldet og bremseskiva, det var det som var skrapelyden jeg skrev om tidligere. Men når jeg satt ned bilen igjen og begynte å kjøre, begynte dunkelyden igjen, mye mer enn før! Veldig vanskelig å beskrive, men den kommer helt tilfeldig, har ikke noe å si om jeg aksellerer eller bremser. Høres ut som om noen slår med en slegge under bilen! Merket at når jeg fjernet bøsset fra bremseskiven og skulle snurre rundt hjulet, så sa det plutselig stopp. Jeg kunne snurre hjulet en omdreining framover og bakover, men så stoppet det selv om jeg hadde snurret det mange ganger rundt tidligere. Et eller annet blokkerte altså, så jeg tror det har en sammenheng med dunkingen. Nå har jeg prøvd å forklare så mye som mulig, så håper noen har blitt litt klokere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Mai 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2011 kan vell ikke ver ein foring da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg