BaardI Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Jaa... da har jeg vært ute i bilen, og er selv usikker på om dette blir å gå. Legger derfor ut bilder, så får dere guru'er se på det :) Som bildene viser, går det en stålbjelke bak der jeg hadde målt på yttersiden, så evt. ta bort den lille lomma under? Deeer planla jeg å sette høytalleren (på det lysegrå stoffet) Meeen.... Hvis man ser bort ifra fronten, passer det inni der? (Fronten får jeg sikkert kuttet til, uansett) Et lite sånn ca. mål. Er vel 5" som passer her? Demping.. Hvor mye burde man ha, og er det veldig verdt pengene? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Det "hullet" i døra, er det ca. like stort som det grå området? Ser ut som at det grå området i døra di tillater 6'5" elementer. Om hullet i blekket på døra di tillater det, så hadde det vært greit å få en MDF-ring limt på der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Problemet er at det grå og hullet i døra desverre ikke samsvarer :/ Midt på det grå treffer den metall delen som går mellom de 2 hullene... Men ja, er ca. like stort , bare forskjellig plassert Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Selv så hadde jeg gått løs på døra med vinkelsliper, sveiseapparat og glassfiber, men det er jo ikke alltid hva normale mennesker gjør da :D Blir vanskelig å få det til å stemme overrens, om man ikke har lyst til å modifisere for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 (endret) Så du ser ingen annen løsning enn å flytte metallstøtta? blir vel kanskje stygt å ha høytalleren sånn halvt på det lysegrå og halvt på det mørkegrå... Hva gjør jeg da? Sveiseapparat har jeg ikke tilgang på... Var ute nok en runde nå, og så at det hullet er langt ifra stort nok... Burde jeg prøve å kutte det (Uten å aldri ha gjort det) Eller skal jeg satse på gode 4" (fins det?) og håpe at det ikke blir for illle me støy fra dashbordet? 5" som står.. passe nok ikke helt! Endret April 27, 2011 av BaardI Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Forresten, hva skjer hvis jeg bare kutter den metall delen i midten rett av? Svekkes døra? Svekkes muligheten til å feste høyttalerene? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Du kan jo satse på fulltoner i dashen da, finnes i 5,4 og 3". Om du skjærer vekk blekket i døra, uten å sveise opp noe nytt så vil jeg tro at døren vil svekkes ja. Spiller den høyttalern i dashen rett frem, eller nedover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 (endret) peker noe nedover. Hvis jeg har forstått deg riktig, så mener du å kutte vekk den delen, og lage et par nye, slik at de står slik at høyttaleren har noe å festes i? Problemet jeg sitter med, er det å skaffe sveiseapparat.. EDIT: Tenker noe slikt? Det gule er de nye bjeklene (Dette stemmer ikke helt, for de skal vel kuttes til etter hvor høyttaleren skal stå, men sånn ca. slikt Endret April 27, 2011 av BaardI Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Ja, noe sånt. Jeg hadde skjært plass til å få på plass en stålring som man kan montere høyttaler i. Stålringen tar seg av avstivning(forhåpentligvis) og det at høyttaler har et sted å sitte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Da må jeg altså få tak i en kyndig person, som kan ta seg av sveisingen og avstivingen. iogmed at døren er såpass tung, burde jeg være helt sikker på at avstivingen blir god nok for døren. På denne avstivningen burde jeg altså få sveiset på en ring, på ringen limt på nok en ring med det stoffet du snakket om tidligere også feste høyttaleren på denne ringen igjen? Altså blir det seende noe slikt ut? Får håpe jeg får tak i noen som kan sveise / har sveiseapparat! Takk for hjelpen! (Så langt :D) Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Hvor mye plass har du der jeg har tegnet ringer? Det gule jeg har tegnet er der du bør ha MDF-plate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Begge ringene er omtrent 10cm i diameter (kanskje litt mer), problemet er det at de treffer på helt forskjellige plasser :/ Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 28, 2011 Rapporter Share Skrevet April 28, 2011 Ja, ser jo nå at det er en lomme nederst på trekket. Kunne du lagt ut bilder som viser hele døren, og hele dørtrekket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2011 Her er bilder :) Ser du/dere noen løsninger, som ikke innebærer å kappe døra i biter (og som gir goo'lyd! :D) Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2011 Her har jeg ringet rundt områdene jeg trur det kan være plass til høyttalere.. Ser ut som at eneste plassen som muligens kan stemme ilag, er nede bak på døren? Ellers blir det vel iveien for vinduene (vindusheisene fungerer forresten ikke for øyeblikket.. tips?) Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg