cossiemk1 Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Du trenger ikke støtte porten inni kassa, men bruk tec7 til å feste endestykkene til røret, samt å tette rundt hullet. Focal har forresten kommet med en ny sub nå, http://www.judysbilstereo.no/nyheter/focal-sub-p30db-performance-12-dvc-bass kan kanskje være noe for deg. Jeg skal teste en så fort jeg får tak i en, så kan jeg si hvordan den er i forhold til den du har sett på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Regner med den blir å koste endel mer enn den jeg alt ser på? Hvis ikke prøver jeg ut den nye! :) Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Regner med den blir å koste endel mer enn den jeg alt ser på? Hvis ikke prøver jeg ut den nye! :) Koster litt mere, 1590,- ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Tjaa... Hvis den er verdt pengene, og jeg får (nok en gang) hjelp til å sette opp en annen kasse (Denne har større effekt, så regner med den trenger større kasse?) Så kan jeg vel la pengene rulle.. :) Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Forresten, har vært mye att og fram i bilen nå i det siste, og i den anledning mye att og fram i motoren. Startet bilen idag igjen for første gang på veeeeeldig lenge, og oppdaget at den har en rpm på 1500 på tomgang, og den skifter med +/- 300rpm... (Hører også at motoren forandres mens den står i ro..) Jeg trur jeg kan ha funnet problemet, men ville høre med dere for sikkerhets skyld :) Dette røret som bildet viser ser veeeeldig slitt ut, og slipper sansynligvis inn falskluft. Kan dette røret tettes med gaffatape? hvis ikke: Hvor får man kjøpt nye slike rør? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Hvis det er det hvite røret du snakker om, så har det ikke noe betydning for bilens gange, er bare for å avlede litt varme det der... Den suben passer fint i 45 liter refleks, eller 35-40 liter lukket ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Får se hvor mye penger jeg har når det bestilles (evt. om jeg får rabatt fra judy :D) Hvis det ikke er det røret... hva kan det da være? Kan det være at motoren klager litt fordi det er lenge siden den er blitt brukt? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Forresten: Vet noen om det følger med monteringsramme til denne? http://www.pixmania.com/no/no/8371744/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-ipod.html?srcid=369 Står vel ikke en ramme i bilen for øyeblikket. Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 Bump folkens. Er det med en slik monteringsramme ilag med spilleren? (Og ISO-overgang?) Og hva kan være grunnen til at motoren går ujevnt ? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet Mai 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 (endret) monterings ramme er jeg usikker på.men skal følge med spiller.fikk iallefall med det når jeg kjøpte cd spiller i bilen til madammen.worst case koster det deg 50-100kr max.men skal følge med.men ikke kjøp på biltema iallefall.makan til møkka rammer.fusking/ujevn gange kan være så mangt.men prøv med noe kondens fjerner i bensin tanken.kjører du mye med halv full tank?hadde samme greia med en gammel corolla jeg hadde en gang i tia.fylte bare halv tank pga det holdt i massevis til og fra jobb til jeg fikk firmabil.fylte bare noe kondens fjerner og full tank så hadde jeg aldri det problemet.siden du sier at det er lenge siden du har brukt bilen kan det være det eller at du bare må la den gå litt.har samme greia med chrysleren etter den har vært strøm løs litt.etter 10 min med litt tomgang og litt gassing så er den fin igjen.men kan jo seff være noe ann et med bilen din.men vist den har vært fin hele tiden og blitt sånn pga ikke kjørt så er det nok kondens.tror jeg ville gått for den første focal n jeg.ser myyyye penere ut og vet den er fin bass i.men er sikkert fin bass i den andre også,pluss at du kan koble den i 2 ohm.med andre ord du får mere power fra forsterkeren. iso overgang kan du få kjøpt på biltema.koster 100kr tror jeg.får sikkert kjøpt det hos judys bilstereo også ;) mvh kim Endret Mai 7, 2011 av kimafro Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 Den er god, du! Kan like greit stikke hodet nedom Bilxtra og høre om de sender rammer med spillerene sine, hvis de gjør det er det greit, hvis ikke må jeg kjøpe en. Får prøve forslaget ditt om kondensfjerner og full tank (den har full tank for øyeblikket, men kondensfjerner har den sikkert godta av uansett) Økonomisk sett hadde jeg nok tatt den første uansett, dette projektet har allerede en veldig stor prislapp... Takk for god hjelp! :) Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Noen her på forumet som er god på å montere forsterkere? Trenger nok en god del hjelp når tiden for montering kommer... :) Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 hei.det er ikke så mye hokus pokus det der.er bare å trekke + ledning(kan være et helvette)men er verdt anstrengelsene.sku fast en mdf plate i setene så skrur du forsterkeren fast i denne igjen.så skrur du ut bolten til sete belte festet og tar noe grovt pussepapir og blank sliper der som bolten går ned.ta ring kabel skoa med ledningen og skru fast(er elendig til å forklare) det er det værste egentlig.åsså må du trekke phono kabler og høyttaler kabler.litt jobb men er ganske greit men kan være satan noen ganger.hadde du bodd litt nermere skulle jeg hjelpt deg jeg.men er vel noen som kan hjelpe litt der oppe også da.du kan jo prøve på http://www.bilstereoforumet.no og høre der også ;) mvh kim Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Hehe, jo takk du. Jeg finner vel noen som kan gi meg en hånd :) Jeg er for øyeblikket veldig nervøs når der kommer til glassfiberkasse.. Og det av flere grunner. 1. Som bildet under viser, er jeg nødt til å kutte en god del i dørpanelet for å få plass til en til lomme 2. For å få dette til å se bra ut, må jeg lage en MDF-ring som har en ramme rundt seg, slik at høyttaleren ligger litt inni denne rammen, og det blir penere.. Denne delen er prestasjonsarbeid, noe jeg som nybegynner ikke er god på... 3. Har aldri brukt glassfiber før.... Har sett en del på youtube, og blitt litt klokere, så jeg gunner på og prøver å lage glassfiber kasser.. Men er som sagt ganske skummelt å skulle gjøre feil, når prislappen på projektet er på omtrent 10.000,- (Som for meg er mye penger) EDIT: Ser nå at jeg kan bare kutte litt på lommene, de skal jo uansett festes med glassfiber. Overse punkt en, måtte bare selv se bildet så fant jeg visst løsningen :D Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2011 Da har jeg vært i kontakt med bilopphuggeriet, og har dårlig nytt. De hadde ikke flere slike lommer, og hadde visst heller ingen som kunne passe omtrent likens.. Anyone got a plan B? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg