Gå til innhold

Solfilm, montør og priser!

Ranger emnet


Daniel 88

Anbefalte innlegg

Hei.

Snart skal ny biln få tona ruter. Tenkte å gjøre dette selv.

Tidligere har jeg bare brukt billig film og fått helt greie resultat av det. Men nå trenger jeg en film som kan varmekrympes og som ikke har dette billig preget over seg. Noen som har tips om merke og hvor private får kjøpt sånn? Takker for svar!

 

Kom forresten over den her montøren:

http://aanasolfilm.webs.com/

Uslåelig pris og garanti. Noen erfaring herfra?

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... SUNGUARD eller LLUMAR sin solfilm er det beste å bruke.. de er ledende på dette markedet.. Hvis du skal gjøre det selv kan det bli dyrt. for det er lett å gjøre feil her.. særlig på bakruta som er buet. det fort gjort å brenne filmen når du skal krympe den.begynn med ikke så varmt på varmepistolen.men kjøp litt ekstra film... jeg anbefaller at du får noen som kan dette gjøre det for deg.. så får du et bra resultat. Er ikke så lett som mange tror. Driver med dette selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Men så heldig som jeg er så er vel ingen av de å få tak i privat? Eller tar jeg feil?

Ville bare huske at flere her har prøvd, men fikk beskjed om at det ble kun solgt til firma.

Har tonet en del tidligere så siderutene skal gå greit. Men bakrute har jeg bare delt opp i "strips" tidligere. Aldri varmekrympet film. Tenkte å prøve med en "billig" film som kan varmekrympes. Sånn som den her: http://www.mamut.net/sunset/shop/

120,- pr meter her vel ikke en dyr film, men heller ikke en typisk billig film pris. Har du noe erfaring fra denne filmen?

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom ikke med det jeg skrev gitt, får gjøre det en gang til.sjekk LLumar.no og solfilmsgruppen.no om det er noen forhandlere der du bor. og sjekk om du kan få kjøpt av dem. Er ikke sikkert du får kjøpt. siderutene er en grei jobb. men bakluka ville jeg ikke prøvd selv.. masse trening for å få det bra.. men hvis du vil gjøre det selv så kan du trene på billigfilm, men det blir ikke det samme når du krymper på kvalitetsfilm. veldig lett å brenne filmen. ligger masse filmer på youtube. se der før du begynner.. men husk å få tak i det utstyret du trenger.. hør med de du kjøper filmen fra at du får med deg det. vet ikke om du ble noe klokere... jeg har bare brukt sungard..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp. Har lest i evig tid om "proff" soting. Blitt mye klokere på det etter mye lesing å YouTube. :)

Sjekket tidligere med solfilmgruppen, virker som man må ha bedrift for og bestille. Har og skreve ned en laaang utstyr/verktøy liste fra solfilmgruppen.no. Skal på sett og vis klare å skaffe meg slikt verktøy.

 

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk brukt LLumar sin film på en bakrute på en BMW 320 stasjonsvogn. Men på den tia viste jeg ikke i det heletatt hvordan jeg skulle gå fram for og varmekrympe.

 

Men har du noe formening om filmen fra linken jeg la ut?

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig det.. får ikke kjøpt av solfilmsgruppen.. men om de har noen forhandlere i området der du bor... som bruker sungard... krymping er viktig at du får riktig.. Har ikke hørt om den solfilmen som er på den linken... men er ikke sikkert det er så dårlig film.. ring dem og hør hvordan den er i forhold til LLumar og sungard.. også litt om hvordan den er å krympe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå nei.. Hehe.. Ja var de blomstene jeg tenkte på å ha i bakruta ;p

Prøv den her linken da? http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/2/default.asp?wwwalias=sunset&gid=180

Satse på at d blir litt mer rett her!

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det utstyret du trenger er den væska( til vask og limet til filmen), god tapetkniv(må være skrap og lett knekka av biter, de blir sløve fort på glass), blackcard, og et til å komme i hjørner(husker ikke hva det heter), en liten skrape,nal, skrubb som ikke riper på glass,papir som ikke loer(viktig), sprøyteflaske. så er du godt i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synthern: bor ett godt stykke unna en slik forhandler :/

Men skal høre med den lokale glass mesteren. Han hadde tenkt tidligere å begynne å legge film, men lokalet var vist ikke egnet p.g.a glass kutting i samme rom.

Men han kunne hvertfall få inn solfilm, så skal høre med han. Regner med det kan bli dyrt.

Tru hvilken krav solfilmgruppen stiller til bedriften som skal kjøpe solfilm fra dem.

Vet du noe om det? Tenkte sia jeg jobber for ett bilverksted, om det er mulig og bestille gjennom dem.

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det utstyret du trenger er den væska( til vask og limet til filmen), god tapetkniv(må være skrap og lett knekka av biter, de blir sløve fort på glass), blackcard, og et til å komme i hjørner(husker ikke hva det heter), en liten skrape,nal, skrubb som ikke riper på glass,papir som ikke loer(viktig), sprøyteflaske. så er du godt i gang..

 

Takker for tips! Skal handle inn så fort jeg finner noen som selger dette til private. Trykksprøyte, kniv å sånt er jo greit. Men tenkte på black card, væske og sånt.

Helt vanlig lambi kjøkken tørkepapir må vel duge? :)

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kjipt... men hør med glassmesteren.. skjønner dem godt.. det skal være så støvfritt som mulig. det spørs om du må kjøpe hele rullen men film eller om dem kan få kjøpt pr. løpemeter. er ikke sikker på hva slags krav dem stiller.. om du må ha kurset eller om man bare må være bedrift. ser ikke at det skal være noe problem det. men solfilmsgruppen er litt sære. ring dem på mandag fra jobben din og si at du vil bestille til jobben. men hva slags pris tror du at du vil komme på ved å gjøre det selv.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe å sjekke til uka. Viktigste for meg er å skaffe riktige utstyret.

Prisen for og gjøre det selv antar jeg kommer på ca 1300,- for alle rutene fra den mamut plassen med Hp film. Da har jeg tatt me ekstra film i tilfelle feil skjær :)

Va det ville blitt i pris me sungard anner jeg ikke. Men tenker å heller øve meg på min å andres biler me den hp filmen vis den virker grei. Så heller bestille sundgard når teknikken sitter bedre :)

Ringer jeg dem å spør regner jeg med dem stiller den like god som både llumar og sungard. Kan jeg tenke meg hvertfall :) den skal hvertfall kunne varmekrympes bra vis man skal tro det de skriver.

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår