sven410 Skrevet Mai 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 (endret) Suzuki 410/413 eller no? ;) Det er under bygging i Sarpsborg as we speak ;) men ulempen med rovermotoren er at den er lang... vi har målt den vi har til vårt prosjekt, og problemet ligger i register, vann og oljepumpe... på de fleste mindre biler ligger dette der du helst har plass til radiatoren... vi har vært nødt til å bygge et adapter for å linke motoren sammen med Volvo M45 gearkasse for å få motoren skapelig kort... likevel blr motorpakka lang... men nå skal vi ha den i en veldig liten bil da... Om jeg skulle bygget en slik som skulle vært godkjent, vil jeg tro opel er et godt utgangspunkt... de har iallefall hatt en teknisk avdeling der det har vært interresse for ombygging. Noe som har vært helt uaktuelt hos Ford siden begynnelsen av 1990 tallet, og volvo er nå eiet av ford, og dette gjenspeiler seg i den tekniske biten.... V8 godkjenninga forsvant så vidt jeg husker omtrent når ford kjøpte de opp... nå er det vel bare andre motorer som har vært originalmontert i volvo som gis godkjenning for. Endret Mai 8, 2011 av sven410 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrHolm Skrevet Januar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2014 Hei du. Har dessverre ikke noe input til deg, men spørsmål. Jeg har også en slik rover v8 (3,5L), og lurer på hvordan enklest og best mulig få litt mer HK ut av motoren? har du funnet ut av det, evt noen tips? -Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.