Gå til innhold

Litt hjelp? Lugger under kjøring

Ranger emnet


roadman84

Anbefalte innlegg

Har en 96 Golf 1.6 GL, 3 dørs.

Meget pen og god bil som jeg håper blir en følgesvenn i lang tid, MEN, den har en tendens til å gå meg på nervene løs.

Føler jeg har prøvd alt, noe som kanskje kan være en enkel ting å si for en som ikke har noe særlig greie på bil generelt.. så derfor tenkte jeg å forhøre meg litt her inne, for å utelukke netopp dette at jeg hàr prøvd alt. Så håper noen kan hjelpe:)

 

Problemet er at den har en tendens til å lugge under kjøring, uansett gir og fart, men spesielt under tomgangskjøring. Den er bl.a mester i å stoppe i kryss, eller like før jeg skal parkere noen steder. Heldigvis så starter den alltid opp igjen når den stopper, så dette er ikke et problem. Jeg kommer meg dit jeg skal.

I den siste tiden har jeg byttet starter, brenselfilter, tennplugger, luftfilter, rotor og fordelerlokk, men bilen har ikke fått noen bedre effekt av den grunn.

Jeg blir snart gal av å ikke finne ut av hvor problemet ligger.

Det stilles spørsmål rundt selve fordeleren og vakuumpumpa.. kan det være noen av disse?

 

Turtelleren hadde tidligere en tendens til å hoppe mye opp og ned på tomgang, men etter noen justeringer så har dette blitt bedre, og ting går mer som normalt.

 

Det må da være begrenset hva det kan være som forårsaker lugging og stopping?

Blir snål jeg:confused:

 

Jeg kjørte nylig tur/retur til Oslo med denne bilen ute nòe som helst problem - den gikk som en drøm. Men så snart jeg kom til Trondheim igjen, til tettere trafikk, mange kryss, rundkjøringer osv osv, fikk den det igjen, å startet å lugge å bli ekkel..

Skulle nesten tro at bilen bare var allergisk for Trondheim:wonder:

 

Håper noen kan komme med noen kloke ord, slik at jeg slipper å blakke meg på deler som kanskje ikke vil gjøre situasjonen annerledes i det hele tatt.

 

Takk på forhånd!:)

 

Jeg lurer også på om noen vet av en plass hvor jeg kan få kjøpt baklukelås med tilhørende nøkkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg plages selv med min Golf 3 1,8l. Fant ut at avlufting til bensintanken va tett slik at bensinpumpa måtte yte det lille ekstra hele tiden. Selv om denne feilen nå er rettet opp så har ikke bilen blitt 100%, klarer ikke holde bensintrykket slik at den rykker og stopper til tider. Da er det nok å skru av tenninga og slå den på igjen, bilen kan da være frisk en god stund.

 

Har nå bestilt ny bensinpumpe og håper dette løser de siste problemene :-) Håper dette kan hjelpe litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to for tips, skal absolutt noteres og undersøkes!:)

Men vil dere med dette tippe at det ìkke er nødvendig å bytte fordeler?

 

Synes å forstå at dette problemet er en svakhet på disse bilene? Erfarer at mange gjerne problemsøker hele bilen uten å finne noe galt, og at problemet forblir uløst. Veldig synd, for da blir jo bilen alltid litt for god til å gi opp på også, siden den til tross for alt fungerer og tar deg dit du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser noen her har hva jeg startet med. men så blir den værre. vi har byttet fordelerlokk,rotor eller hva den under fordeler lokket heter (liten tapp). plugger og plugg kabler er skiftet. ikke til coli. men coli er testet med ny (eneste som da ikke er testet/skiftet er coil ledning siden man må kjøpe et helt sett har vi utsatt dette..

 

potta er ødelagt etter katalysator som vi vet om. men kan faktisk potta ha så sykt mye å si? har også tenkt bensin filteret?

 

bilen går bare ikke over 1400 omdregninger så det vil si ca max fart på 60 i 5 gir. alt over er umulig å dra den til. den hoster å harker noe så sinnsykt hvis man da kommer i nedover bakke så man kommer over 60 å drar absolutt ikke.

 

vurderer å vrake hvis vi ikke finner svaret snart for dette er en golf III 1,6 å det finnes gresner for hvor mye vi orker å koste på denne bilen.

 

flere tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Bilen min(2,0 -95) hadde dårlig effekt, ujevn tomgang og gikk ikke over 5000 omin. Byttet masse småtull, verkstedet ga opp og mente det var lagrene til rotoren/fordeleren, og at hele rotoropplegget måtte byttes. Dette kommer visst på mange tusen. Googlet litt og fant en luring som mente at disse feilene var fordi fordeleren var feilposisjonert i forhold til sensoren. Jeg løsnet hele "fordelerstangen" og dreide den 5-10mm med klokken, så funket alt 100%. Men man må slette feilkoden først, ellers står motoren fortsatt i nødmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår