A.K Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by Terminator Jo det fremgår rimelig klart at det gjelder 15" fordi han sier han har vurdert 195/50 15, men fikk tak i 195/60 isteden. 195/60 13 tror jeg var mer vanlig på 80-tallet enn i 2004... :) Med risk for å bli oppfatta som kraglete, hvor i den originale posten står det at det gjelder 15"???? Det blei det opplyst om ETTER at jeg sa at det ikke står om det gjelder 15". Her er original post: Hei... Har en Mits. Lancer '94 model med pr. dags dato 175/70 R13 dekk på... Har fått opplyst at jeg kan sette på 195/50 dekk uten problemer... Nå har det seg sånn at jeg kan få 4stk alufelger med gode dekk til 1000kr, men dette er 195/60 dekk... Er det dumt, altså vil ikke speedometeret fungere, eller er dette så liten forskjell at det ikke vil ha noe utslag? Mvh. Frank Forøvrig er det noen som sier at man øker bakkeklaringen med større felger: Ja, men kunne hvis rulleomkretsen blir økt, ikke hvis den forblir den samme... Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by PurrPower Forøvrig er det noen som sier at man øker bakkeklaringen med større felger: Ja, men kunne hvis rulleomkretsen blir økt, ikke hvis den forblir den samme... Er vel ikke mindre kranglete her jeg, og du har rett i at det ikke står at det er 15" det gjelder, men så er det lov å tenke litt logisk også da veitu. Hvis en bil har 175/70 13, så er det jo veldig rart å vurdere 195/50 13, det blir jo altfor små hjul. Og nei, man øker ikke bakkeklaringen med større felger, kun med større hjul, altså sum av høyden på felg og dekk. Ikke greit når man liksom SKAL ha siste ord, hehe :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Hehe, godt man kan være enige også :D Jeg er ikke ALLTID kverulant da, men det bor en liten smådjevel bak en hjerteklaff innimellom ;) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Originally posted by VolvoTore Det kan bli både kjedelig og dyrt hvis du blir stoppet i teknisk kontroll! Du får ikke tüv-papirer hvis de ikke er godkjent på din bil. Hjelper lite om tüv-papirene gjelder for en annen biltype... Tuv får du garantert til din bil. Ring importøren av felgene. Har blitt stoppet mange ganger. EU var ingen problem. Teknisk var heller ingen problem. På teknisk kontroll måtte jeg ikke vise noen form for papirer uansett. Ble en gang stoppet med dekk som såvidt sto utenfor skjermene, ikke no problem. Har aldri hørt om noen som har fått problemer pga endret rulleomkrets .. 10-15% over org gjør ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 .. 10-15% over org gjør ingenting. Direkte feil. Det er i henhold til regelverket ulovlig å kjøre med hjul som er 10-15% over originalt, grensa er 5%. Om noen ikke har fått stry pga dette, vil jeg si de har hatt flaks. Stay legal. ;) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.