Gå til innhold

Trenger hjelp ang innstillinger på forsterker.

Ranger emnet

zeeby

Anbefalte innlegg

Heihei.

Har sett igjennom nesten alle trådene men finner ingen konkrete svar, er ikke så dreven på innstillinger og slikt enda.

Oppsett.

2stk VDO 10cm? fremme (Disse spiller egentlig veldig mye bass syns jeg"

2stk VDO 6x9 bak (Disse er det ikke noe problem med)

Det er koblet til en egen forsterker (Sony Xplode 600W)

Så har jeg 2stk Polkaudio 12" 650W koblet til en Bochman forsterker, tror forsterkeren er på 1500W. Har aldrig hatt noe som helst problem med denne forsterkeren før.

Men saken er at jeg har litt problemer med å stille inn spilleren min "Clarion VZ-401E". Som jeg skjønner så er det et eget lowpassfilter på denne spilleren, men hva skal jeg da gjøre med den på forsterkeren?

Innstillingene jeg har på spilleren er:

Treble Freq (7.5 10 12.5 15)

Bass Freq (85-100-125-150-200)

Bass Q factor (1.2.3)

Kan noen forklare meg hvordan jeg skal stille inn disse?

På forsterkeren så har jeg disse innstillingene:

LPF

Subsonic Filter (Dette er vell et annet ord for hpf?)

Gain

Syns subben spiller veldig ujevnt, den får med seg alle lydene + den opprinnelige bassen, hvordan skal jeg stille inn spilleren og alle innstillingene for best resultat?

Det jeg har prøvd selv er å sette spilleren`s EQ på flat å deretter satt Treble freq på 12.5 og Bass freq på 100, når jeg da justerer bak på forsterkeren så merker jeg nesten ingen forskjell bortsett fra om jeg stiller på gain selvfølgelig.

1 Golf 2.0L GTI 95 defekt

2 Golf 1.6L 98 Solgt

3 Mitsubishi Lancer 1.6 16V GLXI 95 Bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i delefilteret i spilleren, og sett LPF på forsterkeren på ca 70-80hz, og subsonic på ca 20-30hz. Så setter du HPF på sonyforsterkeren til 6x9" på ca 80hz. 6x9" vil låte fælt uanset, for de vil påvirkes av trykket fra suben. En annen grunn til at du ikke får så mye trykk nå, kan være den ubrukelige bæsjmann forsterkeren din, for den yter lang i fra 1500w ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider