Gå til innhold

BMW 318 i, 91 mod

Ranger emnet

Flottull

Anbefalte innlegg

Fikk et bitte lite problem i går da jeg var på tur hjem.

Oppdaget plutselig at det luktet litt rart i bilen. Tok en titt på temperaturen, og da var nåla på rødt. Det kom noen oppoverbakker, og etterhvert kom det en "kakling" ifra motoren. Samtidig begynte det å lukte verre. Vi valgt å stoppe i grevens tid, for i det jeg svinger inn på plassen stopper bilen i det jeg presser inn clutchen. Nå ryker det ganske så mye ifra området rundt motoren. Er jente, og har slettes ikke peiling på bil i den grad! ;)

Kaklingen kom når vi kjørte bilen med litt lavt turtall, mens når turtallet var høyere var lyden på en måte borte.

Faren til ei venninne av meg var med å kjørte bilen hjem i dag, men måtte stadig stoppe fordi bilen ble alt for varm. Han sjekket også oljen. Og peileolja var blank og fin, mens den som var på motoren (?) var guggete og ekkel. Den har vann og bensin, så skal ikke være noe problem der. Ikke noe spesielt mye med eksos.

Vannet koker og pipler.

Faren min er bilmekaniker, men er et stykke unna, så har ikke anledning til å komme å se på den. Han fryktet det var motoren som var gåen, mens faren til venninna mi mener det "bare" er toppen. Noen erfaring og hjelp ifra dere som skrur selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Du kan jo høre hos BMW forhandler om hva dem trur det er og evt ta en diagnose (koster rundt tusen kroner) og få vite mer spesifikt hva som er galt.

Bilen starter og går nå, men det "klakker" på lavt turtall og blir fort varm?

Hvordan er motoreffekten etter dette uhellet, noe forskjell?

BMW Entusiast

Lenke til kommentar
Del på andre sider