Gå til innhold

peugot 405 glx

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mr. Aerodeck

Paya 14k pluss årsavgift og reg. Dette var da toppmodellen. ALT utstyr det var mulig å få på en 405 er inkl. El vinduer, sentrallås, servo, el speil, el takluke, sportseter (samme som i MI16), tåkebaklys, skivebremser på alle 4, varme i ræva, varme i bakruta, hengerfeste +++. Så prisen er vel forsåvidt grei nok, men det har gått langt også er det en del småfix på den. Men god å kjøre er den da..

Modellutvalget spant seg fra Gl eller hva den nå het med gasser motor på 1,6 og 80-90 hk eller noe i den dur, med svært lite utstyr. Til toppmodellene SRI og Mi16, med 1,9 liters i-motor på 125 hk (SRI) og 160 hk (mi16).

Gri er også en velutstyrt modell. Men med litt andre seter og en litt annen motor enn min. 115 hk tror jeg. Tror også bremsene er et hakk dårligere enn på min. Er ikke helt sikker på dette, men jeg tror det stemmer sånn passe. Beste kjøpet er nok en GRi eller SRI med ikke altfor mange km på telleren. Mi16 er sikkert morro, men den er en del dyrere enn en GRi/SRi pluss at de er ofte Hardt kjørt. Men om du skal ha morro bil kan du jo bare ta en SRI og bytte til MI16 motor. Skal være enkelt å få godkjent og. Bremsene holder hvertall til MI16 ytelser. Du må bytte fjærer, muligens dempere. Dette er, etter hva jeg har lest, det eneste du må bytte på for å få SRI godkjent med MI16 maskin.

Lykke til med kjøp hvertfall om du kjøper. Viva la france!!

Var forgassermotor i glx'en og, samme motor som i Sri'en (1,9) men med 117 hk og forgasser/multipoint...Gri'en har mest sannsynlig samme 1.9 som sitter i din sri. Glx'en har heller ikke skiver bak, det tror jeg bare var på i-motorene...Forskjellen på gtx og glx er utstyrsnivå, glx'en var billigst. Håper ikke jeg driter meg helt ut nå, men mener det skal stemme...

Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6

X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider